• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grillmästarna på TV4

PierreS

Cartier
Det sportas åtminstone en schysst klocka där!

En av de tävlande kör en Sub 16613 med blå tavla :D

Melker Andersson har nån biffig kronograf som jag inte lyckades identifiera den korta stund jag hann se den :(

Nån som kan skymta nåt mer och dessutom hinner knäppa en bild?
 
D

Deleted member 1265

Guest
Att laga mat med klocka är ohygieniskt. Förstår inte varför kända svenska kockar envisas med att ha klockan på sig, de borde veta bättre.
 

PierreS

Cartier
Att laga mat med klocka är ohygieniskt. Förstår inte varför kända svenska kockar envisas med att ha klockan på sig, de borde veta bättre.

Nu lagar ju inte Melker mat i detta programmet utan är domare. De övriga är glada amatörer så de kanske inte vet bättre eller skiter i vilket :D
 
D

Deleted member 1265

Guest
Man bör även slita av sig naglarna och vaxa armarna...
Som bekant har människor olika åsikter.
För egen del ser jag gärna även att de som lagar mat som jag ska äta inte har en brun rand under nagelbädden.
Vad heter den manliga kocken som ses i tv4 morgon? Han briljerar ju oftast med sin subba på handleden, inte imponerad mao av kock-arbetsklockor,
 

ErikGBG

Audemars
Ja exakt. De flesta kockar jobbar med vigselring och många med klockor. Det gör verken till eller från. Snart vill väl alla att man använder plasthabdskar i köken...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ja exakt. De flesta kockar jobbar med vigselring och många med klockor. Det gör verken till eller från. Snart vill väl alla att man använder plasthabdskar i köken...

Tydligen så blir hygienen ofta sämre med handskar då man vaggas in i falsk trygghet och tar i massa saker utan att byta handskar.

Har man inte handskar tvättar man händerna oftare.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Ha ha om ni oroar er för att kockar har klockan på sig när dom jobbar vill ni verkligen inte höra vad som kan hända i ett kök när det är bråttom. Sportar inte Morberg en Reverso ibland?
 

trumpetera

Panerai
En vän som är infektionsläkare hävdar, att det bästa man kan göra för sitt spädbarn är att dra nappen fram och tillbaka några gånger på trotoarbeläggningen....
 

Bruset

Panerai
En vän som är infektionsläkare hävdar, att det bästa man kan göra för sitt spädbarn är att dra nappen fram och tillbaka några gånger på trotoarbeläggningen....


kan nog ligga ngt i det. förr såg man många föräldrar slicka på nappen innan dom tryckte in den i limpsaxen på ungen. många tror att detta var för att göra nappen ren, men anledningen var att ge barnet de bakterier som man själv bar på, och på så sätt göra barnet mer motståndskraftigt mot infektioner. tro fan att ungarna idag är allergiska mot, ja.. allt..
/pollen
 
Topp