• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

PIC

Cartier
2-Faktor
Efter ett år som husägare men utan en riktigt grill så blev det ändring på det igår.
tmp_767-DSC_1338-1786113195.JPG
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Återkom gärna och berätta hur det går att tända med gasolen. Har själv funderat på en sådan ett tag
Har en likadan och grillat ganska exakt ett år med den. Vinterhalvan så är ju gasolen för kall så den funkar inte. Men annars då är jag riktigt nöjd. Lilltuben håller för många tändningar. Bruka köra 7-8min sen slå av.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Har en likadan och grillat ganska exakt ett år med den. Vinterhalvan så är ju gasolen för kall så den funkar inte. Men annars då är jag riktigt nöjd. Lilltuben håller för många tändningar. Bruka köra 7-8min sen slå av.
Kör också performern men aldrig märkt av att gasolen inte ska funka vintertid? däremot om det blåser riktigt mycket kan jag ha problem att tända gasolen :).
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Har en likadan och grillat ganska exakt ett år med den. Vinterhalvan så är ju gasolen för kall så den funkar inte. Men annars då är jag riktigt nöjd. Lilltuben håller för många tändningar. Bruka köra 7-8min sen slå av.

Kör också performern men aldrig märkt av att gasolen inte ska funka vintertid? däremot om det blåser riktigt mycket kan jag ha problem att tända gasolen :).
Men hur lång tid tar det ca tills det är redo att grilla? Om man tänder gasolen ca 7-8min?
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Kul! Har den utan gasoltändning. Det gick inte att få tag på förra våren. Hur funkar den?
Som de ovan skrev så funkar det kanon. Inget slabb med tändvätska. Kör gasolen 7-8 min med brikettkorgarna rakt över. Sen efter ca 20-25 min är kolen perfekt.

Jag är mycket nöjd med hela grillen!
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Som de ovan skrev så funkar det kanon. Inget slabb med tändvätska. Kör gasolen 7-8 min med brikettkorgarna rakt över. Sen efter ca 20-25 min är kolen perfekt.

Jag är mycket nöjd med hela grillen!
Om du vill snabba på tändtiden rekommenderar jag en skorstenständare. Mycket fin glöd på snabb tid :).
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Grymt fint! Har du något recept man kan få
Inget direkt recept. Har tagit det härifrån och sedan ändrat lite som jag själv känner för :).
Men gör typ såhär:
Nötfärs går bra eller ännu bättre i mitt tycke färs på högrev (fortfarande nöt iof..)
Krydda färsen så du gillar det, salt och peppar och rökt paprika pulver är grymt.
Dela upp färsen i bollar om ca 200 gram. Ta sedan en 33cl burk utav något slag och tryck ner denna i färsbollen. Forma till färsen upp på burken, linda bacon runt och lyft sedan upp burken försiktigt.
Nu kan du fylla dessa "köttskålar" med vad du behagar. Jag stekte lite rödlök, gullök och mer bacon, rörde ihopa med riven ost och sedan i. Ringlade lite bbq sås över. I sambons slängde jag även ner lite svamp.
Sedan kör du dem på grillen indirekt i ca 20-25 min i 150grader. Jag körde lite yta på dem efter direkt över glöden.
Blev ruskigt gott och jag lär göra det fler gånger :)
 
Topp