• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Lite oklart vad detta är. Ser ut som en t-benstek med filésidan utskuren. Inget höjdarkött, men man får vara glad över det lilla man får när man bor i Afrika.

image.jpg
Vart i Afrika bor du? Har själv bott på ett par olika platser där.
 

carlanton

Audemars
Ahh, då är jag med men det är close enough :)

Kan tänka mig att det ät en hel del influenser från många håll på drn ön gällande mat.

Skulle snarare vilja påstå att matkulturen är så gott som obefintlig. Finns en del traditionella rätter som gubbar i byarna äter, men någon grillkultur finns inte över huvudtaget!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Skulle snarare vilja påstå att matkulturen är så gott som obefintlig. Finns en del traditionella rätter som gubbar i byarna äter, men någon grillkultur finns inte över huvudtaget!
Haha, my mistake then. Trodde att då det är en ö så skulle det finnas en del matkultur som kommit med sjöfarare under åren.

Låter som du ska gå i bräschen när det gäller grillning där du är :)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Tyvärr inga bilder, men häromdagen kokade jag revben ca 2 timmar för att sen kladda ner dem med bbq sås och värma på grillen. Kommer aldrig mer bara grilla revben, det här blev överjävligt gott. Receptet svinenkelt också. 2 Lökar, 3 klyftor vitlök, en fänkål, en morot, salt o peppar. Koka upp vatten, i med en massa salt och grönsakerna (halva lökarna) - lägg i köttet o koka sakta i nästan 2 timmar. Sen tar man upp o låter köttet rinna av lite, sen bara på med bbq gegga och grilla några minuter på varje sida så det känns grillat.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Någon dag ska jag ta och grilla egna balkanska Cevapi. Min sambo har rötter från Sebien och kommer baka färskt bröd (Lepinja) som brukar användas till Cevapi där nere.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Sådär... Då är Cevapin förberedd... Då ska smeten få vila i kylen insvept med plastfolie under natten och låta smakerna samverka med varandra.

DSC_1280.JPG

IMG_20140818_203737.JPG


Så ska sambon fixa nybakad Lepinja imorgon till Cevapin.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Är det bara jag som grillar fortfarande? Hursomhelst, smaklig spis och trevlig helg. (250 gram högrevsburgare med blåmögel och bacon)

ba77d513056ef50584af827d20459c8a.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp