Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gripenbro 1680

Diskussion i 'Vintage' startad av stockton209, 10 april 2016.

1. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Har en 1680 sub :
    http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-15.html

Men övre "crown guard" är tunnare/ fel polerad enligt mig, begär 75.000sek om det är såna här boetter man skall vänta sig i Sverige för dom pengarna så blir man ju mer eller mindre tvingad utomlands!

2. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Tycker du att den är för dyr eller? Förstår inte vad du menar?

3. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Ja för det boetten så tycker jag det, kanske var oklar i min text, men tycker inte personligen det.

4. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Förstod först inte vad du menade men nu så.

Är ingen expert på 1680 men får man en med bättre boett för samma pengar utomlands?

5. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Man behöver inte vara expert för att se att något är fel polerat, ja det går få bättre.

wundlander gillar detta.
  6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Förstår inte vad du menar med kronskyddet? Ser ingen iögonfallande asymmetri där. Ser ut att vara mycket metall kvar även om de senaste poleringarna av boettsidan varit amatörmässigt utförda.

Senast ändrad: 10 april 2016
    JLW, Gummo, paradis och 1 annan gillar detta.
  7. virrooo

virrooo Präst

Du måste ju inte köpa den, finns ju som sagt en massa andra källor om du är kräsen med skicket på boetten :)

Hexagon och Scaramanga gillar detta.
  8. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Ok, kanske bara jag som har röntgensyn då!

9. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Det är ingen som tvingar mig till det! Men frågan var inte om jag skall köpa den eller ej.

10. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Leta rätt på en bättre som är till salu så att vi får se hur det ska se ut ;)

Håller med om att boetten inte är perfekt men jag har sett 5513 som är halvtråkigt polerade för 65 head only, utan historik, så inte är den jättedyr, relativt sett.

11. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Nu skämtar du va? Googla själv, jag har redan ett jobb :)

12. virrooo

virrooo Präst

Vad var frågan då? Det ser mest ut som du försöker dig på att ställa ledande frågor för att få igång ett drev mot gripenbro, smart teknik när det kommer till att pruta?

paradis, vonhall och Scaramanga gillar detta.
  13. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Troll?

Aurum gillar detta.
  14. Airman

Airman Präst

Visst är ena kronskyddet smalare. Det syns tydligt. Vad man dock ska komma ihåg är att det här är stora närbilder. Varje liten detalj upplevs större på dessa bilder än i verkligenheten. Dessutom kan ljus och vinklar göra att vissa detaljer upplevs annorlunda och ibland oxå felaktiga. Det bästa är att kolla klockan irl. givetvis.

Anders Forsberg gillar detta.
  15. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Du kan säkert ha rätt men jag ser det inte? Sedan är de ju handpolerade från fabrik så jag ser inte problemet?

16. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Nej, det där är absolut inte en dålig boett!

Servicetavlan har nog större inverkan på värdet än boettens skick i detta fall.

17. Kiddy

Kiddy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Försöker du få till fler inlägg så du kan posta på köp/sälj? ;)

Hexagon gillar detta.
  18. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Oj oj oj, så nu är jag ett troll?

Tror att forum är till för just sånt här, frågor etc, en tavla, visare, krona, endlinks, armband såmt kan du alltid byta ut och hitta rätt årtal till din klocka, men ett case/ boett som är fel polerat? Nu pratar vi kosmetisk kirurgi vad tror du klockan blir värd då?

19. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Sju dagar, tror inte jag kan skynda på det på något sätt, så läs din serie tidning igen ;)

Bifogade filer:

20. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Jag prutar aldrig, ser jag något som ser korrekt ut för frågat pris så köper jag det, ser det inte ok ut i mina ögon så går jag vidare, för mig är inte priset viktigt för mig är ett boettet viktigt till ett pris som är korrekt! Men om du tänker i dom banorna som du vill stämpla mig i så förklara det allt om dig.

21. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Du verkar ju oerhört kunnig, varför ställer du då frågor, eller vad är du gör egentligen? Småklagar och söker medhåll?

Din attityd funkar inte här, tyvärr!

JMolin, vonhall och tissoter gillar detta.
  22. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Tack, kunnig JA, petig JA. Min fråga kvar står om det är såna här pengar vi pratar om för ett boett tex från gripenbro (vet ej vem han är) man kan vänta sig att köpa i Sverige?

Det här gäller inte bara gripenbro utan andra annonser jag set, om man tar en massa med bilder varför tar man inte en bild från sidan av luggarna runt kronan?

Förklara gärna närmare min attityd?

Ps. Alltid undrat, har du verkligen tre bröstvårtor?

23. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Om det här är handpolerat från fabriken så bör dom skicka han på ögon kontroll eller anställa någon annan!

24. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vad vill du betala för en perfekt 1675/1680?

25. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Nog inte vi som skall förklara din attityd. Det gör du nog bäst själv.
    Men efterson du frågar så försöker jag mig på en förklaring: antingen ett troll eller en person som inte ens kan föra sig bakom en skärm. Skärp dig och uppträd som den person du är eller hitta ett annat forum att förstöra med din attityd.
    Nuff said.

Grafton, Macklin och Scaramanga gillar detta.
  26. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Jag är inte ute efter ett mint boett, utan jag vill ha ett bättre ex som har kronskyddet jämt övre/undre, hittar jag det så kan jag betala 70-80K och det finns där ute men tyvärr ej i Sverige i alla fall inte till salu!

27. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ser ingen skillnad i bredd på kronskydden så de kan inte vara så asymmetriska?

28. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Köp vilken klocka som helst och lämna in för polering? Så blir det jämnt.

29. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

Så på det här forumet är det inte ens OK att ställa en fråga? Utan man blir stämplad som ett troll?

Det här är ju bara för roligt, hur skall andra lära om klockor om dom inte vet vad dom skall leta efter, så det är helt ok för dig att inte ifråga sätta saker?

30. stockton209
    Trådstartare

stockton209 Torpare

:hilarious: Skall sova på den saken, du tänkte till där.