• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gripenbro 1680

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Så på det här forumet är det inte ens OK att ställa en fråga? Utan man blir stämplad som ett troll?

Det här är ju bara för roligt, hur skall andra lära om klockor om dom inte vet vad dom skall leta efter, så det är helt ok för dig att inte ifråga sätta saker?
Jo, men det var din attityd jag åsyftade. Exempelvis andra stycket i det jag citerade. Det hör inte hemma här.
 

stockton209

Breitling
Om det här är ett klockforum bör man inte få ställa en fråga utan att bli kallad troll och lynchad?

Är det inte en kunskap att ifråga sätta en boett som är fel polerad? Är det inte ok att undra varför inte några kort är tagna från den sidan av klockan?

Bör man inte dela med sin kunskap?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Om det här är ett klockforum bör man inte få ställa en fråga utan att bli kallad troll och lynchad?

Är det inte en kunskap att ifråga sätta en boett som är fel polerad? Är det inte ok att undra varför inte några kort är tagna från den sidan av klockan?

Bör man inte dela med sin kunskap?
Frågor är väl alltid välkomna! Tittar man på TS första inlägg finns inga frågetecken eller frågor. Jag ser bara två påståenden; klockans kronskydd är felpolerat och det går inte att hitta bra ex av modellen i Sverige enligt TS.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Du kan säkert ha rätt men jag ser det inte? Sedan är de ju handpolerade från fabrik så jag ser inte problemet?
30308702-origpic-2acb28.jpg

30308702-origpic-fbf274.jpg
Jag tycker att på någon bild ser undre kronskyddet mindre ut. Men på den bilden när klockan är upp och ned ser det fullt normalt ut. Som sagt, ljus, vinklar och skuggor har stor inverkan på hur man uppfattar saker. Det betyder inte att det stämmer! Dessutom, Gripenbro är hur bra att ha att göra med som helst! Upplever man något på ett särskilt sätt går det alltid att diskutera med honom.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker att på någon bild ser undre kronskyddet mindre ut. Men på den bilden när klockan är upp och ned ser det fullt normalt ut. Som sagt, ljus, vinklar och skuggor har stor inverkan på hur man uppfattar saker. Det betyder inte att det stämmer! Dessutom, Gripenbro är hur bra att ha att göra med som helst! Upplever man något på ett särskilt sätt går det alltid att diskutera med honom.
Ok, så du skojade bara lite innan? På de bilder med jämt ljus kan jag inte ens avgöra om de är jämna eller ej. Därför jag är förvånad över vad ni påstår er se. Lätt att tycka på internet men kan lätt bli oturligt för den drabbade när det inte finns vettigt underlag för dessa "gissningar".
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det här caset ser bra ut. Att den är polerad ett par gånger är ju inget snack om men jag tycker formen på bandhornen och kronskydden ser helt ok ut. Klockan står ju som reserverad så priset var nog inte helt fel satt heller... Angående bilderna, jag tycker är mycket bättre än många andra handlares.
30308702-origpic-ef21f1.jpg
30308702-origpic-0196f7.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tycker det här caset ser bra ut. Att den är polerad ett par gånger är ju inget snack om men jag tycker formen på bandhornen och kronskydden ser helt ok ut. Klockan står ju som reserverad så priset var nog inte helt fel satt heller... Angående bilderna, jag tycker är mycket bättre än många andra handlares.
30308702-origpic-ef21f1.jpg
30308702-origpic-0196f7.jpg
Varför är det inget snack om att den är polerad ett par gånger?
 

Ryttaren

Rolex
Du kommer få svårt att hitta din 1680... Tycker de ser jäkligt symetriska ut. Som tidigare nämnts så handpolerades de i fabrik, och de flesta med större skillnad än denna.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ok, så du skojade bara lite innan? På de bilder med jämt ljus kan jag inte ens avgöra om de är jämna eller ej. Därför jag är förvånad över vad ni påstår er se. Lätt att tycka på internet men kan lätt bli oturligt för den drabbade när det inte finns vettigt underlag för dessa "gissningar".
Jag var för snabb helt enkelt. Jag rättar mig dock här och menar att du är lätt att luras av ljuset i bilderna. Om man tittar på den här bilden uppfattar jag att nedre kronskyddet är ngt smalare. Men återigen, det är skuggan jag misstar mig på. Så kan det bli om man tittar slarvigt. Dessutom igen, Gripenbro är det aldrig några problem med och därför menar jag att TS kunde haft en diskussion direkt med Peter om han nu var intresserad av att köpa klockan.
Bilden:
30308702-origpic-0196f7.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ja! Du får räkna med att betala så mycket i Sverige för en i detta skick.

Välkommen tillbaka! Hur länge stannar du denna gång?
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
För jag vänder mig till forumt för att höra om priset är att vänta sig om man köper i Sverige ett sånt här ex.

Ja, det har vi alla förstått. De åsikter du har fått har du ju dock sågat. Så det är svårt att förstå ditt syfte varför jag tycker att det, för ditt välmående, vore bättre att maila säljaren och fråga. Du kanske tror mer på honom?
 

stockton209

Breitling
Ok, köp och var glada ;) jag skall inte hindra
någon till ett köp. Ville bara få fram om det här var ett normalt case i Sverige och nu har jag fått ett svar.
 
Topp