• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gripenbro 1680

Hallis

Panerai
2-Faktor
Förslag, börja med att läsa tråden från början ;)

Är du en sån där som hoppar in och vet inte din possition riktigt?

Jag har läst många av dina inlägg. Du verkar från start vara intresserad av nämnd klocka, klagar över priset och hur den ser ut och ställer sedan frågan på ett forum där alla säger att den ser ok ut och att det är priset som betalas för ex i liknande skick. Du tröttnar, tycker att alla har fel och sen är läget lite oklart. Är du med så långt?

Och ja, min POSITION är helt klar.
 

meo_swe

Audemars
Spiderman-Meme-Thread-7.jpg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tror TS ska vända ögonen mot nya klockor.
Förslag, börja med att läsa tråden från början ;)

Är du en sån där som hoppar in och vet inte din possition riktigt? Tro mig, ta alla tips från coachen du kan få.
Det börjar bli en ganska tråkig ton i den här tråden nu. Föreslår att den stängs ner eftersom den inte tillför så mycket längre.
 

poormans

Rolex
Vad är normala skavanker då? I dina ögon?

har du haft många 1680 i händerna att jämföra med? det är förhållandevis vanligt på just 1680 att bla kronskydden är ojämna ifrån fabrik just pga att de formades för hand det sista, därav även ojämna skuldror nära lugghålen

denna var så opolerad den kan bli och ändå var skuldran väldigt nära lugghålet
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
har du haft många 1680 i händerna att jämföra med? det är förhållandevis vanligt på just 1680 att bla kronskydden är ojämna ifrån fabrik just pga att de formades för hand det sista, därav även ojämna skuldror nära lugghålen

denna var så opolerad den kan bli och ändå var skuldran väldigt nära lugghålet
Det där är ju en snowflake och ingen 1680 ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Missat denna tråd.. Boetten på Gripenbros klocka ser super ut. Har sett få tidiga 70-talsboetter här på KS som sett bättre ut. Skrämmande när riktigt vassa boetter snackas ner så att folk helt tappar kontrollen på vad som är bra och vad som är dåligt. Jösses...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Missat denna tråd.. Boetten på Gripenbros klocka ser super ut. Har sett få tidiga 70-talsboetter här på KS som sett bättre ut. Skrämmande när riktigt vassa boetter snackas ner så att folk helt tappar kontrollen på vad som är bra och vad som är dåligt. Jösses...
Jo, men vederbörande har väl inte visat någon enastående koll...:)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Missat denna tråd.. Boetten på Gripenbros klocka ser super ut. Har sett få tidiga 70-talsboetter här på KS som sett bättre ut. Skrämmande när riktigt vassa boetter snackas ner så att folk helt tappar kontrollen på vad som är bra och vad som är dåligt. Jösses...
Ditt fel att folk håller på sådär ju. :)
 

HerrErpa

Breitling
det uppstår cirkelreferenser när herrarna Per och Anton bekräftar varandras okunskap - som sannolikt betingas av att Göteborg sällan får in gedigna objekt utan bara slasket som sthlm haft som vandringspokaler :cigar::happyhappy:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
det uppstår cirkelreferenser när herrarna Per och Anton bekräftar varandras okunskap - som sannolikt betingas av att Göteborg sällan får in gedigna objekt utan bara slasket som sthlm haft som vandringspokaler :cigar::happyhappy:
Förmodar du inser hur pinsam du är? Att både ha fel och att kritisera de mest kunniga på forumet är inte jättesmart (om man inte är ett troll dvs).
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
det uppstår cirkelreferenser när herrarna Per och Anton bekräftar varandras okunskap - som sannolikt betingas av att Göteborg sällan får in gedigna objekt utan bara slasket som sthlm haft som vandringspokaler :cigar::happyhappy:
Jag ser inget självändamål i att dela mina åsikter så om du så önskar så kan jag sluta med det.

Vore dock kul att få se ett par exempel på orörda 60- och 70-tals sportboetter enligt din mening. Då kan du också jämföra dem med detta objekt och glassens gamla GMT så att alla förstår skillnaden mellan en bra boett och en sämre. Det kan jag tycka är det minsta vi kan begära när du nu stör dig på att vi delar vår okunskap.

För övrigt så tror jag att jag själv sitter på hyfsade objekt. Iaf över average utan att vara för alltför självgod. I Stockholm dessutom.. Vad sitter du själv på? Misstänker att du har en helt galen samling med tanke på att du är så pass mycket mer kritisk till skick jämfört med mig. Visa gärna!
 
Senast ändrad:

Tuktuk

Patek
2-Faktor
det uppstår cirkelreferenser när herrarna Per och Anton bekräftar varandras okunskap - som sannolikt betingas av att Göteborg sällan får in gedigna objekt utan bara slasket som sthlm haft som vandringspokaler :cigar::happyhappy:
Det några som verkligen kan Rolex på forumet. Och några som gärna vill kunna. Och en av de som verkligen kan kritiserar du. Hallå????
 

HerrErpa

Breitling
Kom igen nu - är ni så lättkränkta? Är det ett tecken på att forumbubblan håller på att spricka månne tro? :banghead:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kom igen nu - är ni så lättkränkta? Är det ett tecken på att forumbubblan håller på att spricka månne tro? :banghead:
Nä. Var nog bara en reaktion på ditt allmänt tråkiga beteende.

Kan du inte dela din kunskap istället för att bara gnälla på oss som försöker hjälpa andra? Visa nu lite orörda bra boetter från det tidiga 70-talet. Om jag har haft fel så lär jag mig mer än gärna vad som är rätt. :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Men vänta nu, inser ni inte att det är samma troll som juckar med er haha.
Bara different name:facepalm:
 
Topp