• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gripenbro 1680

D

Deleted member 4412

Guest
Tror ej det. @HerrErpa är långsur för att några ej höll med honom om att hans 1675a såg opolerad ut i en annan tråd och @stockton209 i sin tur verkar leta efter någon han kan lura till sig en 1675a av.
Jaja ok då. 2 trevliga grabbar man gärna skulle ta en kopp kaffe med då.
Pajastråd hur som helst med försök till smutskastning;)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
same shit, different name;) och ett bra exempel då man för ovanlighetens skull vet med säkerhet att den är tillverkad 1976 i och med att klockan märktes 1976 av franska marinen.

Den där är ju to die 4, men är det verkligen säkert att den tillverkades 76 bara för att M.N satte klorna i den det året ;)
 
  • Like
Reactions: Per

poormans

Rolex
Jaja ok då. 2 trevliga grabbar man gärna skulle ta en kopp kaffe med då.
Pajastråd hur som helst med försök till smutskastning;)

absolut med tanke på att dels är gripenbro en riktigt bra handlare och dels klockan är fin, inget snack om den saken, jag har sett den irl och den var riktigt bra, bra boett och snygg matchande patina på tavla och visare plus att den hade om jag minns rätt ett korrekt serie nr för en röd tavla så den som har en sådan liggandes får en riktigt fin rödsub
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
absolut med tanke på att dels är gripenbro en riktigt bra handlare och dels klockan är fin, inget snack om den saken, jag har sett den irl och den var riktigt bra, bra boett och snygg matchande patina på tavla och visare plus att den hade om jag minns rätt ett korrekt serie nr för en röd tavla så den som har en sådan liggandes får en riktigt fin rödsub
Har också sett den irl. Kan bara hålla med :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
absolut med tanke på att dels är gripenbro en riktigt bra handlare och dels klockan är fin, inget snack om den saken, jag har sett den irl och den var riktigt bra, bra boett och snygg matchande patina på tavla och visare plus att den hade om jag minns rätt ett korrekt serie nr för en röd tavla så den som har en sådan liggandes får en riktigt fin rödsub
Vänta nu, jag var ironisk mot de 2 mupparna som härjar i tråden. INTE Gripenbro, han är sjukt trevlig o jag har själv köpt/sålt med honom. Har bara positiva saker att säga om honom vilket jag även skrivit i hans goodguy tråd..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Muppar med dassig attityd, dåligt bemötande mot betydligt mer pålästa medlemmar, pajkastning mot Gripenbro och yttrande om "dåliga ex i Sverige".. Således inga jag skulle vilja dra en java med o surra om väder o vind;)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Oj oj oj, så nu är jag ett troll?

Tror att forum är till för just sånt här, frågor etc, en tavla, visare, krona, endlinks, armband såmt kan du alltid byta ut och hitta rätt årtal till din klocka, men ett case/ boett som är fel polerat? Nu pratar vi kosmetisk kirurgi vad tror du klockan blir värd då?

Nu råkar det ju vara så att du inte använder forumet för just det.

Denna tråd startade du med ett uttalande om att du tycker behöva "söka dig utomlands" för en fin 1680. Precis som du gjort med vartannat inlägg sen du började skriva här.

Lägg några minuter på att "googla fram" de aktuella objekt du vill köpa utomlands så hjälper experterna här dig med evt. frågor så att du kan köpa din klocka istället för att käfta här!

Sverige är litet, klart du har större chans att hitta en fin till salu utanför Sverige. Det finns en hel del fina här, men inte till salu i dagsläget.
 
Topp