• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gruppköp av klockor

MLP

Omega
Hej!

Har kikat runt lite hos diverse ÅFs och sett att priserna kan variera en del. Vet att det oftast går att förhandla och fick då tanken på ifall någon/några här på forumet skulle vara intresserade av att göra ett gruppköp för att på så vis kunna ge köparna en bättre deal? Har talat med en kompis utanför forumet som är sugen på Rolex GMT 116710, själv är jag sugen på en Sub 114060. Finns det kanske fler som skulle vara intresserade av ett upplägg likt detta för att få ner priset lite?

Tänkte framförallt höra med svenska gråhandlare om vad de skulle ha att erbjuda om intresset finns? Tänkte slänga ut tanken så får den/de som är intresserade gärna höra av sig i tråden. Har säkert diskuterats tidigare men tänkte göra en uppdaterad tråd för de som eventuellt är sugna inom en snar framtid?

Allt gott!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Svenska AD's är tyvärr ganska begränsade på just Rolex i dagsläget pga av CHF om jag inte har tokfel. Blir nog marginell skillnad. Speciellt om det handlar om GMT och SUB. Tror inte skillnaden blir väldigt stor på 1-3 klockor. Har nog snarare att göra med relationen till klockhandlaren.
Men önskar er lycka till oavsett.
 

MLP

Omega
Förstår! Har dock sett att just gråhandlare är de som verkar kunna erbjuda väldigt olika priser, har ev ytterligare en intresserad så tänkte mest höra om intresset fanns. Säg att vi skulle bli runt 5st eller fler, då rör det sig ju ändå om en del pengar vilket jag tror skulle kunna intressera vissa gråhandlare :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Se bara till att läsa på de befintliga trådarna kring Gråhandlare innan så du vet vad du tar ställning till i jämförelse med en AD.
 

paradis

Audemars

Xalle

Audemars
2-Faktor
Pratar du om grupp sex...blir aldrig bra i teorin! Får lägga till ;) så att det inte blir något missförstånd !
 

Divemaster

Cartier
Undrar om några greker köper några rollar nu ?? Inte jättemånga läste en artikel om en Porsche försäljare den enda som fanns kvar typ. Han hade sålt en Porsche på fem år :cool:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Har kikat runt lite hos diverse ÅFs och sett att priserna kan variera en del. Vet att det oftast går att förhandla och fick då tanken på ifall någon/några här på forumet skulle vara intresserade av att göra ett gruppköp för att på så vis kunna ge köparna en bättre deal? Har talat med en kompis utanför forumet som är sugen på Rolex GMT 116710, själv är jag sugen på en Sub 114060. Finns det kanske fler som skulle vara intresserade av ett upplägg likt detta för att få ner priset lite?

Tänkte framförallt höra med svenska gråhandlare om vad de skulle ha att erbjuda om intresset finns? Tänkte slänga ut tanken så får den/de som är intresserade gärna höra av sig i tråden. Har säkert diskuterats tidigare men tänkte göra en uppdaterad tråd för de som eventuellt är sugna inom en snar framtid?

Allt gott!
Varför gråhandlare?
 

wotan

Rolex
Jag skulle gå till/boka tid med en AD och förklara läget, vi är 5 st och vi kan göra affär nu på studs. Klart det måste vara intressant att få sälja 5 klockor på en och samma gång.
 

MLP

Omega
Absolut inget måste med gråhandlare, AD är såklart bättre. Finns vissa gråhandlare som man inte ens skulle vilja handla av oavsett hur pass bra priser de än erbjuder. Om AD skulle kunna ge ett bra pris hade det ju såklart vart att föredra. Hur som helst, så måste det ju finnas ett intresse för att höra runt vilket det inte verkar just nu. :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tveksamt att det skulle gå att göra några "super-deals". Kanske ett par procent extra, annars ser jag inget incitament för handlarna att inte sälja utomlands genom t.ex. chrono24.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Intressant men frågan är hur man skulle lägga upp det hela. Hur många behöver vara med, ska alla betala var för sig och vad händer om någon hoppar av? Blir det lönsamt eller bara en massa extra strul?
 

Ebbot

Cartier
Verkar ju som uret kunde ge väldigt bra pris i passaround tråden på oris. Så helt omöjligt kan det inte vara om man beställer flera på en gång.

Beställ flera oris diver till bra pris så är jag på! ;)
 

mrwatches.se

Breitling
Hej, vi kommer nästa vecka lägga upp följande produkter i butiken:
116610LV———2 st
116610LN———3 st
116710BLNR——2 st
116710LN——2 st
 

MLP

Omega
För att återkoppla till tråden, vart ett gruppköp av 3st Rolex hos grekisk AD, priset vart bättre än den svenska gråhandlaren som jag var i kontakt med. Mailade även mrwatches som lovade att återkomma med priser när de fått ny leverantör av rolex men de hörde aldrig av sig när man nämnde prisgarantin. Tack för mig!
 

Norra

Panerai
Verkar ju som uret kunde ge väldigt bra pris i passaround tråden på oris. Så helt omöjligt kan det inte vara om man beställer flera på en gång.

Beställ flera oris diver till bra pris så är jag på! ;)
Där handlade det iofs om en enda klocka som flera skulle dela på.

OnT, jag tror det kan funka. Kanske smartaste idén är om alla går dit tillsammans vid något tillfälle och visar upp sig.
 

mrwatches.se

Breitling
Editerat av admin

Rykten säger att Rolex kommer höja priserna i november med ca 7-8 %, om detta stämmer återstår att se.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp