Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gruppresa till Basel 2017

Diskussion i 'Diskussion' startad av Portugieser, 7 oktober 2016.

1. Portugieser
    Trådstartare

Portugieser Torpare

Hej alla,
    Tänkte kolla intresset för en gruppresa till Basel 2017.

Jag har varit i kontakt med ett företag som heter Lifestyle Travel och kollat om de skulle kunna tänka sig att anordna en ordentligt uppstyrd resa för alla KS-medlemmar. Därför skulle jag vilja
    1) veta hur intresset för en sådan resa ser ut här på forumet,
    2) få uppgifter om vem man skall kontakta på mässan för att få bästa möjliga upplevelse,
    3) få tips på vad som skulle kunna ingå i resan i form av aktiviteter mm (tex besök hos någon speciell klocktillverkare eller dylikt - gärna med kontaktuppgifter) och
    4) få tag på någon ordentligt klockkunnig person som skulle kunna tänka sig att agera typ "reseledare" och samarbeta lite med Lifestyle Travel.

Tips tas gärna emot här i tråden. Intresseanmälningar tar jag gärna emot på PM tillsammans med namn, telefonnummer och e-post.

Väl mött!

M3a, Jimpa, Linkan och 18 andra gillar detta.
  2. Portugieser
    Trådstartare

Portugieser Torpare

Pauledward gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Pauledward och Portugieser gillar detta.
  4. Oscaro

Oscaro Biskop

För min del så handlar det framförallt om vilka möten man kan få. Går det att fixa några roliga så är jag på!

torsdag, dräpdrulle och Portugieser gillar detta.
  5. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Skulle kunna vara intresserad beroende på vilka man får besöka samt vad det kan tänkas landa på :)

Portugieser gillar detta.
  6. Portugieser
    Trådstartare

Portugieser Torpare

Det är lite det som är syftet med tråden. Vilka möten önskas? :)

7. Portugieser
    Trådstartare

Portugieser Torpare

Kom gärna med önskemål så tar vi kontakt med berörda personer! :)

Tobias Eriksson gillar detta.
  8. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Mycket bra och trevligt initiativ @Portugieser!

Om jag skulle få haka på så spelar mötena ingen större roll, du jag bara är ute efter den gratis sprit man bjuds på under mässan :D!

steffe, -RI-, Galaxy och 24 andra gillar detta.
  9. Portugieser
    Trådstartare

Portugieser Torpare

Haha, Men då så! :) PM:a namn och kontaktuppgifter så hålls du uppdaterad!

Affe gillar detta.
  10. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Boende är ju ofta det stora problemet. Samtliga hotell i och i en 50kms radie av Basel är bokade ofta flera år i förväg.

Är väldigt intresserad om jag inte ska dit med jobbet, vart där tidigare privat också och det gäller att h kontakter att ordna allt med möten, att på något vis övertyga dem att man är värd att möta. Detta eftersom att alla företagen har fyllt schema den veckan.

11. Portugieser
    Trådstartare

Portugieser Torpare

Okej, Tack för info. Vi får ju se hur det blir när vi börjar kolla allting - det kanske inte går ihop - men resebyrån behöver veta vilket intresse som finns innan de börjar rodda i det.

Kanske blir först till 2018 det går att få ihop något men det kan ju bli en återkommande resa varje år om man får tag på bra kontakter med hotell och tillverkare.

12. yonsson

Från:
    GBG
    Hur får du gratis sprit utan möten? :)

JohnZ gillar detta.
  13. yonsson

Från:
    GBG
    Be dem kolla boende och flyg först så du har något att utgå från. Många besökare har stående bokningar som löper på. Tror många intresserade kommer falla på priset.

Om jag får gissa lite; flyg t o r + 2 nätter:
    Flyg: 5000kr/person.
    Boende: 5000kr/natt.
    Biljett: 530kr x 3.
    Totalt: 16590kr.

JohnDoe och Portugieser gillar detta.
  14. JesperO

JesperO Präst

Jag kan komma förbi med några dunkar så kollar vi baseltråden på KS tillsammans :)
    Bokat eller? :)

Patric Aronsson, Triumf, Nicbex och 1 annan gillar detta.
  15. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Det är det jag menar, spelar ingen roll vilka vi träffar så länge dom bjuder på free booze :D!

16. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Men vi måste göra det på en lördag, då lördag är min frossa dag :p!

Pauledward, M3a och JesperO gillar detta.
  17. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Och det är ett VÄLDIGT stor OM man kan hitta ett hotellrum i närheten, annars tillkommer att hyra bil/tågbiljetter från t ex. Zürich eller någonstans är Franska/Tyska gränsen.

yonsson gillar detta.
  18. yonsson

Från:
    GBG
    Det utgår jag ifrån för boende i Basel under Baselmässan är nog inte bara i princip omöjligt att hitta utan även väldigt mycket dyrare.

19. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Precis. När du var nere så löste det sig med dem du åkte med vilket är väldigt skönt, för min egen del så är boende inte ett problem då jag har nära familjevänner som bor i Lörrach, 15 min utanför BBH (Basel Badischer Bahnhof som är centralstationen.) med lokalpendel.
    Dock i "Normala" fall så blir det svårt att hitta, och väldigt dyrt om man nu lyckas tyvärr.

yonsson gillar detta.
  20. Portugieser
    Trådstartare

Portugieser Torpare

Ja, vi får se vad resebyrån kan få ihop - det kan ju komma in grupprabatter och så om vi bli många. Det viktiga nu är att få veta hur många som är intresserade så att resebyrån har något att jobba med.

21. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Schweizare + Baselworld + Rabatt = Tvärnej antagligen.

22. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag är väldigt på.

23. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
  24. Oscaro

Oscaro Biskop

Tror tyvärr inte en resebyrå kan ordna möten under Basel. Bäst chans har man om man har lite kontakter

25. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
  26. Portugieser
    Trådstartare

Portugieser Torpare

Den aktuella resebyråns hela verksamhet går ut på att ordna paketlösningar för folk med olika specialintressen, så behövs det kontakter för att ordna möten under Basel så ser de till att ordna sådana kontakter - det är deras jobb.

Jag vill veta vilka som är intresserade av att åka med och vad vederbörande har för önskemål under resan. Sedan är det upp till resebyrån att gräva runt och ta fram ett förslag som folk får ta ställning till.

27. Philippe Stern

Philippe Stern Guran

Från:
    Bengali
    Buss, vandrarhem, krökar i bussen, klämmer på varandras klockor om vi inte kan planka in. Max 2000 kr/person.

Wozzor, Moffan, Mforce och 14 andra gillar detta.
  28. RobVintage

RobVintage Stadsbo

Beror väl på inriktningen på byrån eller? Det är ju inte NASA som vi ska få tillträde till här :)

29. Oscaro

Oscaro Biskop

Kanske kan de fixa men är bara lite tveksam. Har svårt att tänka sig att man bara kan köpa till sig platser.

30. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Blir det inte så många kan ni knö in er i min Saab. Jag kör mot soppapengar och hamburgare.

M3a, Mforce, JohnZ och 4 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield