Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

grym doldis på lauritz idag, iwc vintage aquatimer

Diskussion i 'Vintage' startad av poormans, 29 april 2015.

1. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

marconimotet, Grafton, Empa och 2 andra gillar detta.
  2. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Fyfan vad läcker! Trodde de var mycket dyrare än så

3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Fast det är något knas med visarna?

4. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

svårt att få en vettig prisbild på dem,
    jag har sett den något äldre moedllen med bla röd och turkos/grön tavla gå för ca 40k och uppåt men de som finns på chrono24 ligger på 80k+

grym klocka oavsett

5. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Ingen aning tbh, har ingen koll på gamla iwc men sett den i något hodinkee avsnitt och blev kär.

6. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Cool klocka helt klart! Har inte heller någon koll på modellen, men kollade på bilderna och lumen på visarna verkar skum. Borde påverkat priset ifall det är så...

7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Lysmassa i visare påverkar inte mycket, bara att sätta i ny.

8. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Ok, jag trodde det var en dealbreaker/rejält avdrag på priset i den prisklassen (kommer ihåg någon Rolex där det syntes på baksidan att de var relumade).

Jag håller mig ju till billigt mögel där sådant knappt påverkar priset... :)

9. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Finns de som är tillräckligt bra på att lägga ny lysmassa. Många av de finuren vi ser är fixade, det är iaf min teori. Är man uppe i de högre klassen använder man gammal återanvänd lysmassa. Radium om det så krävs.

Grafton och eriksson850 gillar detta.
  10. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Intressant (eller obehagligt att veta att det troligtvis förekommer), har länge funderat om någon gjorde sådant. Tror du de köper upp billiga gamla ur för att skrapa radium/tritium materia från tavlor etc. (För att få en åldrad lume)?

11. Per

Per Björklövens finest

Överlag så är inte ommålade visare en dealbreaker på vintage-rolex heller om resten är bra. Visare är snudd på förbrukningsvara och i värsta fall så går de som sagt att måla om. Tavla är alltid prio ett, sen case osv... Visare är lättbytt eller åtgärdade. Sällan man hittar perfekta klockor efter 40-50 år.

DrDre, Jokkmokkswe, ozzyozzy och 3 andra gillar detta.
  12. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Hellre en vintage Memovox.

Warwian gillar detta.