• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grym Panda Omega Speedy PRO på TRF....

Såg den här på TRF och den är faan underbar....

jBrnSdp.jpg


Frågade honom om vilken REF det var och han sa att det är en vanlig 3570.50 som han moddat med tavla och svarta visare från Otto Frei....

Så, finns den här som en egen REF (Mitsukoshi eller är det någon annan?) eller är det att modda en vanlig som gäller? modda själv känns lite tråkigt...
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den är jävligt snygg som panda, man önskar ju att någon på NASA hade lagt med det i kravspecen när det begav sig på 60-talet
 

Lunkan

Cartier
Jäkligt stilren! Börjar fatta tycke för speedmasters överlag, en av få som jag aldrig ägt själv :)
 

Erikd

Cartier
Det är sådana här bilder som får mig att ifrågasätta prioriteringen på min inköps/önskelista...
 

RDFG

Cartier
De är ju OERHÖRT snygga men nånstans i mig plingar det i "den vill vara en pandadaytona"-nerven (som är en välkänd del av den mänskliga anatomin...)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Grymt snygg!
Var för ett par år sedan själv inne på att köpa en billig 3750.50 och göra denna modden på men blev aldrig av.
Tavlorna och visarna är inte helt lätta att få tag på.

Apollo 11-tavlan är lättare att hitta men den har ju den röda texten vilket inte ger ett lika cleant intryck.

Mvh
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
riktiga mitsukoshi vet jag inte om man ser så ofta? men moddet med en tavla från Ofrei är ju enkelt att göra, huvudvisare också men har för mig att svart chronosekund var det svåra?
 
De är ju OERHÖRT snygga men nånstans i mig plingar det i "den vill vara en pandadaytona"-nerven (som är en välkänd del av den mänskliga anatomin...)


Lustigt, uppfattar det inte alls så. Speedyn har en ganska distinkt boett, inga skruvade tryckknappar och framförallt när man tittar på själva tavlan sitter ju subdials mycket "tätare ihop" på Speedyn. Rätt olika djur i min bok...
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Ruggigt snygg. Ska jag ha en Speedy igen får det bli nåt sånt. Tycker det är extra kul bara när den inte ser ut som alla andra.
 
Topp