• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grym vintage bratte!

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
image.jpg

Tycker att denna är grymt fin. Rent generellt hur står sig Breitlings urverk i jämförelse med typ omega från perioden? Är det rent av samma? Typ lemania? Menar då kronografverken. Skall inte slå på denna men lite kliar det ju.

http://www.uretvintage.se/breitling--pv-26752.html
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hade en Chronomatic 2110 innan o helvete vad dyrt det blev när den skulle repareras... Älskar deras vintage-modeller så det kan absolut vara värt det.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Kronlayouten + tidsperioden får mig att tro att denna kanske nyttjar breitlings variant på heuer caliber 12(?). Om detta stämmer så kommer den kosta skjortan att serva framöver, värt att tänka på.

I övrigt en cool funkischrono :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Några Breitling körde ju även valjoux. Det skulle ju kunna sitta ett Valjoux 7734 i den där och då borde det inte bli allt för dyrt att serva?

Edit: Klickade på länken och såg att den var automatisk, så inget 7734. Men det kan ju vara värt att fråga vad som sitter i, det behöver ju inte bli snordyrt.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Kronlayouten + tidsperioden får mig att tro att denna kanske nyttjar breitlings variant på heuer caliber 12(?). Om detta stämmer så kommer den kosta skjortan att serva framöver, värt att tänka på.

I övrigt en cool funkischrono :)
Jo det stämmer exakt, har för mig att breitling var med och utvecklade den tillsammans med heuer och flera andra tillverkare .
 

fc2

Rolex
Lemania användes senare. Venus -> Valjoux -> Lemania och i modern tid Valjoux och deras egna verk. Gillar stujet på deras 70-talare.

@jungdense: hur dyrt är dyrt?
 

Bramster

Omega
Har Breitling inte använd sig även av Landeron urverk under ett tag? Tror dock inte att det handlar om Landeron i just det här fallet.
 
Topp