• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GS GBG GTG 26/6

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oh yes baby! Today is a good day, som ICE cube hade sagt.

image.jpg


Inbjudan har suttit på kylskåpet i någon vecka och varje gång jag ser den blir jag hypad. Om någon missat det, så är det nämligen så att jag gillar Grand Seiko lite mer än andra märken.

Av en slump var jag inne och pratade med Klockmaster på Frölunda torg och fick den då ytterst hemliga informationen att de ska bli första och med största sannolikhet den enda butiken i Västsverige att ska sälja Grand Seiko (GS har tidigare enbart sålts i STHLM).

Magnussons ur (i GBG centrum) har i och för sig haft enstaka modeller, men denna gången är det en riktig satsning på märket.

Jag blev erbjuden en enskild "förhandsvisning" när modellerna började trilla in, men föreslog att det vore ännu trevligare om vi var flera nuvarande och föredetta GS-ägare som fick genomgången ihop. Vi träffas ju ändå sporadiskt i grupp för att klämma på klockor. Några PM senare och diverse diskussioner om datum och sedan var det spikat.

Väntan gick...
Vad jag först såg som en liten träff för att snacka modeller har därefter på Klockmaster Hanssons initiativ utvecklats till ett till synes mer seriöst event och det ska bli väldigt trevligt att få prata med representanter som arbetar med Grand Seiko även på internationell/nationell nivå.

Diverse frågor kommer självklart att ställas och förhoppningsvis blir det en hel del kul klockor att klämma på. Mitt mål med kvällen är ökad kunskap i ett trevligt sammanhang.

Och om ni inte redan förstått det. GRAND SEIKO kommer säljas i Göteborg!!! Mycket trevligt!

Antar att det blir lite bilder här i tråden allt eftersom det utvecklar sig.
 

ErikGBG

Audemars
Har aldrig fått så tveksamt mottagande i en butik som där. Har du inte stött på deras äldre kvinnliga säljare så förbered dig på en fars.
Edit: om det är butiken på Frölunda torg det handlar om dvs
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Mycket trevligt! Ser fram emot en massa bilder och intryck här i tråden. Hur stort gäng är det som blivit inbjudna?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fantastiskt! va kul detta lät. Jag säger stort grattis till er i Göteborg!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Har aldrig fått så tveksamt mottagande i en butik som där. Har du inte stött på deras äldre kvinnliga säljare så förbered dig på en fars.
Edit: om det är butiken på Frölunda torg det handlar om dvs


Så är det, hon har väll ett ytterst speciellt sätt den kvinnliga säljaren.
Ikväll hoppas vi hon visar en annan sida.

Betänk att om hon sticker ut hakan och snackar nått hon inte borde om GS kommer yonsson trycka ned henne illa kvickt.

Kan däremot flika in att deras urmakare, den äldre herren, är ytterst välvillig och trevlig
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ja, Chrisse. Det finns en risk att jag kommer ställa diverse mystiska frågor. Jag ska försöka att inte besserWISsa för mycket.

Och vaddå gammal? Dennis är väl typ 35år? :D


Det var inte Dennis jag snacka med, en äldre man, minst 60+.
Det var när jag hade min sbgm029, han vände och vred på den... var helt i gasen.
 

Brogren

Cartier
Jag tycker det är tråkigt att just Klockmaster på Frölunda Torg ska få sälja GS.
Hälften av personalen där kan inte så mycket och den urmakaren som jag mötte där var riktigt otrevlig mot en "ung kille som inte vet så mycket" som jag. Och ja - det var så han sade...
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Säger som andra här, trevligt med GS på denna sidan av sverige men synd att det är i just den affären pga den icke så trevliga personalen som även jag råkat ut för
 
Topp