• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GS hemma hos päronen

meo_swe

Audemars
Halloj gott folk!
Var och hälsade på päronen lite idag, och hittade en grand seiko quartz i gömmorna. Batterier är dött, och det saknas band. Morsan hade fått den av hennes farsa som present, och både jag och min morfar är ptylnördar av rang.

Någon som kan berätta lite mer om denna lilla klocka, och var man kan få den servad? :)

IMAG0913_zps02d392c4.jpg

IMAG0914_zps9e9f1a74.jpg

IMAG0916_zps9479f287.jpg
 

Knät

Cartier
Det är tyvärr ingen Grand Seiko utan en vanlig Seiko Quartz.. SQ loggan är liknande GS jämför bilderna nedan:

372189d1294785552-manual-watch-finalists-penny-your-thoughts-grand-seiko.jpg


seiko_sq_clean.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt, ingen GS. SQ betyder "tidig" quartz (alltså inte bokstavligt), i detta fallet tillverkad i februari 1979 (en av de sista med Daini loggan på urtavlan). Vem som helst kan serva den, om vad du är ute efter är ett repfritt glas och ett nytt batteri.
 

_jonte

Patek
Re: Sv: GS hemma hos päronen

Daini loggan? Educate me please... :)
Ja tyvärr ingen GS, men väldigt fin ändå. Klart värd att piffa till!
 

meo_swe

Audemars
Det var ju synd, jag som hade tänkt sälja klockan på tradera och sen köpa ett hus på Öckerö och leva på mina tillgångar. ;)

Men kul att få reda på när den är tillverkad!
Så nu ska jag bara se till så päronen får tummarna ur röven och lämnar in klockan. :)
 
Topp