Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

GS hemma hos päronen

Diskussion i 'Vintage' startad av meo_swe, 9 februari 2013.

1. meo_swe
    Trådstartare

meo_swe Biskop

Halloj gott folk!
    Var och hälsade på päronen lite idag, och hittade en grand seiko quartz i gömmorna. Batterier är dött, och det saknas band. Morsan hade fått den av hennes farsa som present, och både jag och min morfar är ptylnördar av rang.

Någon som kan berätta lite mer om denna lilla klocka, och var man kan få den servad? :)

2. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Det är tyvärr ingen Grand Seiko utan en vanlig Seiko Quartz.. SQ loggan är liknande GS jämför bilderna nedan:

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Som sagt, ingen GS. SQ betyder "tidig" quartz (alltså inte bokstavligt), i detta fallet tillverkad i februari 1979 (en av de sista med Daini loggan på urtavlan). Vem som helst kan serva den, om vad du är ute efter är ett repfritt glas och ett nytt batteri.

4. _jonte

_jonte Friends of KS

Re: Sv: GS hemma hos päronen

Daini loggan? Educate me please... :)
    Ja tyvärr ingen GS, men väldigt fin ändå. Klart värd att piffa till!

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  6. meo_swe
    Trådstartare

meo_swe Biskop

Det var ju synd, jag som hade tänkt sälja klockan på tradera och sen köpa ett hus på Öckerö och leva på mina tillgångar. ;)

Men kul att få reda på när den är tillverkad!
    Så nu ska jag bara se till så päronen får tummarna ur röven och lämnar in klockan. :)

7. _jonte

_jonte Friends of KS