• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GS SBGA085

JayJay

Rolex
Jag vill se lite fina bilder på denna skönhet som jag väldigt gärna vill ha men tyvärr inte får in i familjeekonomin för tillfället. Kan Molle bidra med bilder? Jag tror du har en sådan? Kanske även några ord om klockan?
 

JayJay

Rolex
Tänkte på @Asplunds som ligger ute till försäljning nu. Väldigt lik, men en annan modell (den äldre versionen)
Tänkte förut på det, och priset den ligger ute för behöver man ju inte direkt sälja levern för att unna sig. SLÅ TILL JayJay!
Jag hör vad ni säger boys men i min bok är skillnaden milsvid. Perfekt storlek vs 2,5mm för stor. Snygg länk vs inte så snygg länk. Solid baksida vs glasbaksida.
Känslan sitter i detaljerna mina herrar.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
JayJay har helt rätt. Dock hade jag utan tvekan tagit SBGA003:an direkt till det priset som nu erbjuds om jag inte haft 085:an. SBGA003 har samma boett som SBGA011 (snötavlan) dock med ett jätteplus; SS istället för Ti.
Ligger efter med bilder på alla nya klockor tyvärr. Lite iPhone krafs nedan bara av SBGA085.

42Y5WbZ.jpg


XAtC4rB.jpg


diB759a.jpg


oYJbgpz.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Vart hittar man ett sådant band? Är det gummi, eller vad är det? Du hade ju det på SDn du sålde till SL och det ser riktigt trevligt ut. Antar att det är 19mm.
Vintage tropic. Just det där är 20mm. Inte helt lätt att hitta, har för mig det låg ett 18 eller 19 på köp o sälj nyligen.
 

Sond

Patek
JayJay har helt rätt. Dock hade jag utan tvekan tagit SBGA003:an direkt till det priset som nu erbjuds om jag inte haft 085:an. SBGA003 har samma boett som SBGA011 (snötavlan) dock med ett jätteplus; SS istället för Ti.
Ligger efter med bilder på alla nya klockor tyvärr. Lite iPhone krafs nedan bara av SBGA085.
Vad betyder SS och Ti?

Blir mer och mer sugen på en GS. Men om inte något oväntat sker så ska inga lite dyrare klockor köpas på ett par år. Så jag försöker bilda mig lite istället..:)
 
Topp