Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

GS SBGA085

Diskussion i 'Diskussion' startad av JayJay, 28 september 2013.

1. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Jag vill se lite fina bilder på denna skönhet som jag väldigt gärna vill ha men tyvärr inte får in i familjeekonomin för tillfället. Kan Molle bidra med bilder? Jag tror du har en sådan? Kanske även några ord om klockan?

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  3. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

4. yonsson

Från:
    GBG
    Tänkte på @Asplunds som ligger ute till försäljning nu. Väldigt lik, men en annan modell (den äldre versionen)

5. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Tänkte förut på det, och priset den ligger ute för behöver man ju inte direkt sälja levern för att unna sig. SLÅ TILL JayJay!

yonsson gillar detta.
  6. yonsson

Från:
    GBG
    Kanonpris! Funderar på att köpa den själv och sälja den för 20' utomlands. ;)

7. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Jag hör vad ni säger boys men i min bok är skillnaden milsvid. Perfekt storlek vs 2,5mm för stor. Snygg länk vs inte så snygg länk. Solid baksida vs glasbaksida.
    Känslan sitter i detaljerna mina herrar.

Molle gillar detta.
  8. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

JayJay har helt rätt. Dock hade jag utan tvekan tagit SBGA003:an direkt till det priset som nu erbjuds om jag inte haft 085:an. SBGA003 har samma boett som SBGA011 (snötavlan) dock med ett jätteplus; SS istället för Ti.
    Ligger efter med bilder på alla nya klockor tyvärr. Lite iPhone krafs nedan bara av SBGA085.

JayJay gillar detta.
  9. yonsson

Från:
    GBG
    Vart hittar man ett sådant band? Är det gummi, eller vad är det? Du hade ju det på SDn du sålde till SL och det ser riktigt trevligt ut. Antar att det är 19mm.

10. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Vintage tropic. Just det där är 20mm. Inte helt lätt att hitta, har för mig det låg ett 18 eller 19 på köp o sälj nyligen.

11. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Tackar för bilderna Molle .

12. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Kom och köp :D

13. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Din klocka är superfin och priset är helrätt men det är inte DEN jag vill ha.

14. Sond

Sond Friends of KS

Vad betyder SS och Ti?

Blir mer och mer sugen på en GS. Men om inte något oväntat sker så ska inga lite dyrare klockor köpas på ett par år. Så jag försöker bilda mig lite istället..:)

15. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    SS=Stainless Steel
    Ti=Titan

16. Sond

Sond Friends of KS

Aha, SS borde jag ju listat ut, men aldrig tänkt på förkortningen Ti förut.

80talisten gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield