• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG live

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
David skrev:
jakob.dala skrev:
Det enda jobbiga är ju att gå därifrån och inse att man saknar vissa klockor inom klockkooperativet.

Ja, illa är det.

Det har än en gång blivit påmind om att det är tydligt att jag behöver en 5512/5513/5514/5517/1680, tack finnirgens.

Ploprof, som jag alltid tyckt varit en cool klocka men inget för mig, har seglat upp på radarn.

Har aldrig varit överdrivet intresserad av AP, men någon modell kan nog tänkas platsa på topp-10 nu.

Missade för övrigt dig helt, hade ju med ett objektiv för dig att kika på.

Har ungefär samma typ av tankar ; )
Dessutom glömde jag helt bort objektivet, hade väl helt annat i tankarna.....
 

Ministern

Founder
2-Faktor
jakob.dala skrev:
David skrev:
jakob.dala skrev:
Det enda jobbiga är ju att gå därifrån och inse att man saknar vissa klockor inom klockkooperativet.

Ja, illa är det.

Det har än en gång blivit påmind om att det är tydligt att jag behöver en 5512/5513/5514/5517/1680, tack finnirgens.

Ploprof, som jag alltid tyckt varit en cool klocka men inget för mig, har seglat upp på radarn.

Har aldrig varit överdrivet intresserad av AP, men någon modell kan nog tänkas platsa på topp-10 nu.

Missade för övrigt dig helt, hade ju med ett objektiv för dig att kika på.

Har ungefär samma typ av tankar ; )
Dessutom glömde jag helt bort objektivet, hade väl helt annat i tankarna.....


Du skall ju visa mig din Alfa!
 

max

Dancing Queen
Stort tack till alla!
Väldigt trevlig kväll, och så kunde jag tack vare Preklin konstatera att det faktiskt var rätt klocka jag dräglat över (nu när Rossi undanhöll sin godsak för mig ;) )

Och så ett stort tack till det fina priset såklart, äntligen en tävling som passar mig där man vinner pris för att man är sämst :lol: :lol:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Spencer66 skrev:
jakob.dala skrev:
David skrev:
jakob.dala skrev:
Det enda jobbiga är ju att gå därifrån och inse att man saknar vissa klockor inom klockkooperativet.

Ja, illa är det.

Det har än en gång blivit påmind om att det är tydligt att jag behöver en 5512/5513/5514/5517/1680, tack finnirgens.

Ploprof, som jag alltid tyckt varit en cool klocka men inget för mig, har seglat upp på radarn.

Har aldrig varit överdrivet intresserad av AP, men någon modell kan nog tänkas platsa på topp-10 nu.

Missade för övrigt dig helt, hade ju med ett objektiv för dig att kika på.

Har ungefär samma typ av tankar ; )
Dessutom glömde jag helt bort objektivet, hade väl helt annat i tankarna.....


Du skall ju visa mig din Alfa!

Så fort väglaget tillåter ; )
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
OT:
Alfa är speciellt. Har man inte ägt en så bör man tänka till lite innan det är för sent. Här är en sådan som jag har haft (minus nuffran på dörren). Tyvärr såld sedan många år ;)
 

Bilagor

  • 1974_GTV_2000-bertone.jpg
    1974_GTV_2000-bertone.jpg
    62.7 KB · Visningar: 312

Ricrob

Patek
Japp, det är bara till att stämma in i kören och vråla WOW, vilket GTG!

Jag skäms lite idag över att jag tog så lite bilder men det var ju så mycket trevligt folk att prata med och så mycket trevliga klockor att kramas med.. :oops:

En speciell eloge till David, som inte bara körde 4 tim enkel resa för att delta, utan även gjorde detta med sin übergrymma Panerai GMT 8-days! Mumma!

Har några bilder i mobilen som jag fyller på med lite senare, för bildströmen flunschar just nu...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
jakob.dala skrev:
Tack för en väldans trevlig tillställning!
Det enda jobbiga är ju att gå därifrån och inse att man saknar vissa klockor inom klockkooperativet.
Vet att det kommer att sluta dyrt ; )
J.

Var det någon speciell du tänkte på? :D




Kan bara hålla med alla föregående talare. Kul att träffa så många likasinnande entusiaster (dårar?). Var det inte en viss överepresentation av personer med rakat huvud och skägg? :)

Rätt skön känsla att dumpa Paneraien och Ploprofen på bordet för att klämma på lite andra ur och efter typ 30 min komma på att jag kanske borde kolla vart mina klockorna tagit vägen :). Übertrevlig GTG!!!!


Avslutar med en bild på ca 1/2 kg kärlek:

AA51BC66-1674-45C3-949A-E90992354645-6474-0000055435FDF674.jpg
 

Ricrob

Patek
leben skrev:
Var det inte en viss överepresentation av personer med rakat huvud och skägg? :)

Avslutar med en bild på ca 1/2 kg kärlek:

AA51BC66-1674-45C3-949A-E90992354645-6474-0000055435FDF674.jpg

Vad menar du med skägg? Du vet att det är skillnad på skägg och skägg va!? :D

1/2 kg räcker inte riktigt och du... Sitter inte ditt mesh ut och in? :lol:
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Vad menar du med skägg? Du vet att det är skillnad på skägg och skägg va!? :D

1/2 kg räcker inte riktigt och du... Sitter inte ditt mesh ut och in? :lol:

Skrev ju CIRKA 1/2 kg!!!!

Jag tycker at det är trevligt att ha klockan med meshet som den är när den levereras från fabrik. Du som alltid ska vara lite speciell kan naturligtvis fortsätta att ha den matta insidan utåt :lol:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
Det var ju riktigt trevligt!

Se så glad jag var medan Ricrob gör en fjortispose :D

file.php

Jag vill att alla noterar Klocksnacks framtid nere i hörnet. Som far kan jag inte tänka mig något mer fostrande och danande än att ta med sonen på GTG! :mrgreen:
 

Ricrob

Patek
Här kommer några bilder till slut!

Ännu en bild på SAMLINGEN!


Här var det lite "lume-race" vilket är dumt att dokumentera med blixt på... Tror nog att Sinn U2'an var vassast, eller?


Äntligen fick jag känna på Seven Friday. Cool och speciell, som jag gillar dem men kanske ändå inte ngt för mig.


Jag vet, lade ut bild på denna redan igår men den är värd att visas upp igen.. :p


Fann plötsligt mig själv med denna på armen och fick febrilt börja leta efter ngn med min Ploprof på sin arm!


Ah, där var den! Dubbes behövde inspiration till sitt senaste Ploprof-reportage och Porsan vaktade den troget och noggrant!


Dubbes YM var för övrigt magnifik! Hur håller man en klocka så fin i nästan 20 år!?


Slutligen fick jag testa (fick och fick, tror ni jag frågade eller..?) Jätte-Omegan Hubert!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    486.6 KB · Visningar: 400
  • image.jpg
    image.jpg
    353.7 KB · Visningar: 401
  • image.jpg
    image.jpg
    364.9 KB · Visningar: 400
  • image.jpg
    image.jpg
    419 KB · Visningar: 398
  • image.jpg
    image.jpg
    240.4 KB · Visningar: 404
  • image.jpg
    image.jpg
    296.5 KB · Visningar: 400
  • image.jpg
    image.jpg
    590.7 KB · Visningar: 400
  • image.jpg
    image.jpg
    369.3 KB · Visningar: 398

David

Bödeln
Ricrob skrev:
Här var det lite "lume-race" vilket är dumt att dokumentera med blixt på... Tror nog att Sinn U2'an var vassast, eller?

file.php

Helvete, fanns det en 216570? Har ju väntat i över ett år på ett tillfälle att klämma på en i en mer avslappning miljö än AD-disken.
 

Charles_

Rolex
Ricrob skrev:
Äntligen fick jag känna på Seven Friday. Cool och speciell, som jag gillar dem men kanske ändå inte ngt för mig.
Sitter helt perfekt ju! Säg till om du vill låna den mer.

Jäklar vad det såg trevligt ut och tack Pappikoljo för live-rapporteringen. Ledsen att jag inte kunde komma :(
 

Josef B

Bestraffaren
Jag tog inte så många bilder, men ett par blev det. Hade ett segt huvud, så jag var tvungen att gå tidigare.

Jag var iaf bland de första som kom. Ekmikael, Pappi och Masterkiller var där först!
20121211_161951.jpg


En liten förbild innan resten kom
20121211_164051.jpg


Men nu börjar det arta sig! 20 pers och klockan var väl runt 17.30
20121211_171221.jpg


20121211_171154.jpg


20121211_172742.jpg


20121211_172726.jpg


Gentas feta! Har kommit upp flera gånger i tråden, men en PP är aldrig för mycket!
20121211_170322.jpg


Micke Bs jävligt fina GMT
20121211_164512.jpg


Min (under) och Ekmikaels (öfvre) dipsys
20121211_165425.jpg


Jag vann också ett litet pris, i denna tråd https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=1379
Tack Ricrob för KLOCKAN! Helt otroligt att man ger bort en Rolle bara sådär! :mrgreen:
20121212_182145.jpg



Och igen, tack alla för igår! Otroligt trevligt! Önskade bara att jag var frisk och inte lika trött som jag var :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Kvällens favoriter för mig var Gentas Patek, Davids Panerai, Rozzys Jumbo, Spencers Redsub och Rons Heuer.

Sedan var det ju maxat med godbitar hela kvällen, riktigt bra grejer.

Edit:

Micke B´s GMT var nice också.
 

Ricrob

Patek
leben skrev:
Ricrob skrev:
Vad menar du med skägg? Du vet att det är skillnad på skägg och skägg va!? :D

1/2 kg räcker inte riktigt och du... Sitter inte ditt mesh ut och in? :lol:

Skrev ju CIRKA 1/2 kg!!!!

Jag tycker at det är trevligt att ha klockan med meshet som den är när den levereras från fabrik. Du som alltid ska vara lite speciell kan naturligtvis fortsätta att ha den matta insidan utåt :lol:
Vägde precis in min Postens brevvåg och 277g stannade den på, så 554g -några gram bort för ev en länkbit mindre på din! Inte illa för 2 klockor! :cool:
 

Ricrob

Patek
leben skrev:
Ricrob skrev:
Vad menar du med skägg? Du vet att det är skillnad på skägg och skägg va!? :D

1/2 kg räcker inte riktigt och du... Sitter inte ditt mesh ut och in? :lol:

Skrev ju CIRKA 1/2 kg!!!!

Jag tycker at det är trevligt att ha klockan med meshet som den är när den levereras från fabrik. Du som alltid ska vara lite speciell kan naturligtvis fortsätta att ha den matta insidan utåt :lol:
Vägde precis in min Postens brevvåg och 277g stannade den på, så 554g -några gram bort för ev en länkbit mindre på din! Inte illa för 2 klockor! :cool:
 
S

scarab

Guest
Vet om att jag är sjuuukt sent ute men jag vill tacka för den trevliga träffen för 10 dagar sedan, var verkligen kanonkul att träffa andra lätt besatta personer1 :D

Hade för några nätter sedan en sjuuukt otäck dröm och det var att jag kom bort till min båtplats och insåg att båtfan sjunkigt samtidigt som jag kom på att jag hade lämnat min DAYDATE i den, urghhh...., vaknade upp kallsvettig, den mardrömmen var inte att leka med.

'Vill önska alla forumkollegor en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!! ;) :)
 
Topp