• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG! Men vilka var här? Del 3

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kul med GTG over here... Men vilka var här egentligen!?

Foto 2014-08-22 14 25 59.jpg
Foto 2014-08-22 14 32 24.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fan detta var ju riktigt trist ju hehe... Ni fixade ju det diret!

Nåväl...

Det är en försenad födelsedagspresent på min 23:e födelsedag och det är en Day-Date ref 1803, i gult 18k guld. Tavlan är en s.k. five minute track dial i färgen silver (tror jag). Den är 36mm som är en fin storlek på en dressklocka!

Inuti tickar ett caliber 1555 med 26 jewels, det är ett automatiskt verk som visar både dag och datum, därav "day-date". Vattentät ned till 50m.

Foto 2014-08-22 14 27 00.jpg
Foto 2014-08-22 14 30 36.jpg
Foto 2014-08-22 14 31 39.jpg
Foto 2014-08-22 14 31 45.jpg
 

Brogren

Cartier
Bra komplement till din GMT! Vilket år är din Day Date ifrån?

Grattis! Nu måste jag också skaffa mig en DD till min 24-års dag i år för att hänga med!
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
Stort tack allihopa!!
Fin pjäs! Grattis!
En länk är ett måste ;)

Haha roligt att du nämner det där faktiskt. Har funderat av och till om det går med länk, har kommit fram till att det inte funkar för mig på länk. Främst eftersom jag kommer ha den på jobbet och i plugget och inom retail banking i en mindre stad har jag till och med fått syrliga kommentarer för diverse Omegor. Sen funkar det inte med länk för mig just nu. Dock är jag säker på att jag kommer ha något guldigt på länk när jag blir äldre! :)

Nu får vi se mer bilder från NY fast med en DD istället :)

Absolut, men GMT:n är kvar så den kommer också får vara med :)


Bra komplement till din GMT! Vilket år är din Day Date ifrån?
Grattis! Nu måste jag också skaffa mig en DD till min 24-års dag i år för att hänga med!
Det är en 2,0-mil serie så det borde innebära andra halvan av 1966!
 
Topp