• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

***** GTG - STHLM - TORSDAG 27/9 - Kim Hua *****

Hej allihopa,

Mycket har hänt vårt lilla klocksamhälle senaste tiden, ett nytt forum (Klocksnack.se) har ploppat upp och vårt gamla TTT har fått ny forumplattform straxt efter, så efter dessa värlsomväldande händelserna så behövs det ett GTG som heter duga....

Denna gång var det Ricrob som ville att vi skulle hitta på något och som vanligt så krävdes det inte mycket övertalning för att jag skulle vara på, Spence är oxå med i matchen med väntar ju tillökning så det är möjligt att Ricrob sköter säkerheten denna gång (och han har ju både bricka och bratte så det är ju funkis)....

Som vanligt är ALLA Klocksnack & TTT medlemmar välkommna till en rolig kväll och som ni vet så har våra tidigare GTG's har varit riktigt lyckade och med mycket bra uppslutning, så jag tycker vi statsar hårt och ökar ÄVEN denna gång...

Nu är bord bokat bord för 15 personer från kl 17.00 på sunk-kinesen Kim Hua på St:Eriksgatan 1 och det borde vara lätt för dom flesta och palla sig förbi där och dom har enligt uppgifter från Spence både god och billig mat och borde passa oss perfekt....

2D1CBA0E-C5AF-409D-8CD1-A0F12AAEF7C1-3123-00000386DFE2A64E_zps6f316264.jpg


PLATS: Kim Hua, http://www.kimhua.se
DATUM: 27.09.2012
NÄR: Från typ 16:00 - till whenever i vanlig ordning...

Detta kommer postas både på klocksnack och TTT för bästa möjliga uppslutning

Så vilka är på ??????

Dom som flaggat att dom ska försöka komma är:

masterkiller
Ricrob
Spencer66
Målarn
Maxa
NiklasArvid
John R
Davvan
Josef B
Jaganata
Aquaracer2
Porsan
Denke
David
erolorhun
MartinSWE

/Martin & Richard (och Spence på ett hörn)

PS. GTG GBG - En gång är ingen gång :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Hade gärna dykt upp ...befinner mig söderut. RIKTIGA söder som söder alltså. ;)
Ser fram emot en herrans massa bilder därifrån.
 

BME

Cartier
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Eftersom jag är relativt ny inom "finklockesvängen" och klockforumsvängen och kastar mig vilt mellan olika märken, storlekar, mögel, nytt osv inför nästa inköp så tänkte jag att det är ju perfekt att ta tjuren vid hornen och träffa upp ett gäng entusiaster med massor av erfarenheter och kunskaper de kan dela med sig av!
Än så länge superexalterad tills jag ser att jag är förpassad till Umeå av företaget den dagen... :(
Aja det går väl fler tåg får man hoppas!
Hoppas det blir kanontrevligt ni som är där!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Satt fast utanför Nynäshamn med ett punkat däck förra gången trots att jag hade svurit att jag skulle komma.

Så denna gång ska bli riktigt trevlig, jag kommer garanterat. Förutsatt att kollektivtrafiken går som den ska :D
 

Ricrob

Patek
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Kul med några som räckt upp handen redan och jag tycker mig läsa lite mellan raderna att sjöstan inte är så tokigt!

Tänkte boka för X antal på Jimmy's steakhouse, som ligger precis vid Lumabryggan (gratisfärjan från söder) men vi avvaktar och känner av hur många som tycker det låter bra. Gasa på och svara snart bara, för dagarna går fort när man har roligt!
 

Ricrob

Patek
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Spencer66 skrev:
Sjöstaden inte bra..
Sjöstaden jättebra, lat Spence som blir på nervösen när han lämnar kungliga holmen, inte bra.. ;)

Men som sagt, tycker fler/många att det är bökigt eller tar emot av andra anledningar, att ta sig till sjösta'n, så väljer vi annat ställe. Input, input!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Det där Stockholm Tapas som Spencer verkar gilla fungerade väl sist för gänget?, Eller ska vi ha havsutsikt? , eller vad är tanken?, jag föreslår Stockholm Tapas då men är opartisk så länge det inte blir norr om stan utanför tullarna :D
 

Ricrob

Patek
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Aquaracer2 skrev:
Det där Stockholm Tapas som Spencer verkar gilla fungerade väl sist för gänget?, Eller ska vi ha havsutsikt? , eller vad är tanken?, jag föreslår Stockholm Tapas då men är opartisk så länge det inte blir norr om stan utanför tullarna :D
Absolut inget fel på SthlmTapas men då satt vi ute i solen, vilket vi inte kommer vilja göra den här gången (tror jag iaf) men inga dörrar stängda!
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Jag är på om inte BB sättet stopp för detta. Sjöstan blir perfekt, vi bor nästan grannar tror jag Ricrob. Pefekt med krypavstånd hem...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Hm, fan vet om det inte lutar åt att detta kan bli officiell GTG-premiär för mig...har så vitt jag kan se inget inbokat...count me in! ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Det kanske skulle stå nåt om vilken stad det gäller i rubriken? -Eller ska man utgå ifrån att allt snurrar runt STHLM?
 

hans

Petrus Kenicius
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

yonsson skrev:
Det kanske skulle stå nåt om vilken stad det gäller i rubriken? -Eller ska man utgå ifrån att allt snurrar runt STHLM?

Det kommer en GTG i GBG. Jag återkommer när jag vet mer. Håll ut! :cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

hans skrev:
yonsson skrev:
Det kanske skulle stå nåt om vilken stad det gäller i rubriken? -Eller ska man utgå ifrån att allt snurrar runt STHLM?

Det kommer en GTG i GBG. Jag återkommer när jag vet mer. Håll ut! :cool:

Vete 17 om jag vågar mig på det. Det kan bli dyrt. Det vore kul om folk kunde skriva vilka klockor de tänker rocka. Om man skulle få klämma lite på en mm300, så kanske jag kan bli övertalad ;)
 

hans

Petrus Kenicius
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

yonsson skrev:
Vete 17 om jag vågar mig på det. Det kan bli dyrt. Det vore kul om folk kunde skriva vilka klockor de tänker rocka. Om man skulle få klämma lite på en mm300, så kanske jag kan bli övertalad ;)

Totalt livsfarliga tillställningar. Som att ge en pundare haschisch.
 
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

yonsson skrev:
Det kanske skulle stå nåt om vilken stad det gäller i rubriken? -Eller ska man utgå ifrån att allt snurrar runt STHLM?

Korrekt

Aquaracer2 skrev:
Vart ska vi hålla hus då?

Det bestäms i veckan, det är ju ännu mer än en vecka kvar...

yonsson skrev:
Vete 17 om jag vågar mig på det. Det kan bli dyrt. Det vore kul om folk kunde skriva vilka klockor de tänker rocka. Om man skulle få klämma lite på en mm300, så kanske jag kan bli övertalad ;)

Ta risken...
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Attans, är i göteborg just då och där är det ju som bekant inga gtgs. :(
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Denke skrev:
Hm, fan vet om det inte lutar åt att detta kan bli officiell GTG-premiär för mig...har så vitt jag kan se inget inbokat...count me in! ;)

Wow....Denke på bordet....!!!!
 

David

Bödeln
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Jag (Andrasteget) ska i vanlig ordning försöka komma, men det ser för tillfället ut som om jag kommer att sitta fast på en ö på Rysslands östkust just då.
 

Ricrob

Patek
Re: ***** DÅ VAR DET DAGS IGEN - GTG - TORSDAG 27/9 *****

Hej alla! Hoppas så många som möjligt kommer nästa torsdag! Vi uppdaterar 1a posten ikväll, när det är klart med lokalisationen!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill redan nu ge Kim Hua en eloge för stavningen i menyn. Så många knasstavningar att jag på allvar tror att det är medvetet! :lol:
 

David

Bödeln
Landar på Arlanda kl. 18.55, har då 35 minuter på mig att hinna till sista tåget mot Göteborg. Om någon mot förmodan vill plocka upp mig när jag missat tåget och sedan förse mig med sängplats fram till första morgontåget på fredagen är jag självklart på GTG:n. :cool:
 
Topp