• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG Uppsala tis 7/5

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Ska kolla lite tåg och sånt så man inte blir kvar i Uppsala över natten. Uppdatera tråden fortlöpande om var/när/hur så återkommer jag.
 
  • Like
Reactions: P-A

John R

Panerai
Blir svårt för min del att ta mig till Uppsala!
Önskar herrarna en trevlig GTG!!

Klockkramar! ;-)

/John R
 
  • Like
Reactions: P-A

F-L-P

Panerai
Ska kolla lite tåg och sånt så man inte blir kvar i Uppsala över natten. Uppdatera tråden fortlöpande om var/när/hur så återkommer jag.

Se mig som bekräftad också!

SL-pendeln går i vart fall till 0026 (samma som mäsrsta pendeln fast viker av i upplandsväsby via arlanda om jag inte minns fel, 55 min till centralen,) SJ kör till 2210 (38 min till centralen). Så Stockholmarna i norrort har inget att skylla på =)

Stationen har den praktiska hemsidan http://www.stationen.se/. bordsbokning är nog bra då det brukar vara svårt att få bord (kanske främst fredag och helgdag) Puben (kallas London) är att föredra, men är lite osäker om det är bokningsbart där. resturangen (Paris tror jag) tar bokningar.

Parkeringshus finns på båda sidor av järnvägen strax intill stationen, alternativt ute parkering vid kommunhuset strax intill.

Behöver någon guidning så kan jag möta upp vid centralen i stockholm vid lämplig tid. Jobbar söder om stan så kommer passera hur som helst.

/F-L-P
 

emilarne

Cartier
Se mig som bekräftad också!

SL-pendeln går i vart fall till 0026 (samma som mäsrsta pendeln fast viker av i upplandsväsby via arlanda om jag inte minns fel, 55 min till centralen,) SJ kör till 2210 (38 min till centralen). Så Stockholmarna i norrort har inget att skylla på =)

Stationen har den praktiska hemsidan http://www.stationen.se/. bordsbokning är nog bra då det brukar vara svårt att få bord (kanske främst fredag och helgdag) Puben (kallas London) är att föredra, men är lite osäker om det är bokningsbart där. resturangen (Paris tror jag) tar bokningar.

Parkeringshus finns på båda sidor av järnvägen strax intill stationen, alternativt ute parkering vid kommunhuset strax intill.

Behöver någon guidning så kan jag möta upp vid centralen i stockholm vid lämplig tid. Jobbar söder om stan så kommer passera hur som helst.

/F-L-P


Snyggt! :) nu finns inga ursäkter för Stockholmare...
Jag kommer nog ta 17:11 tåget från Centralen (tänkte ta bilen först men kom på att öl är väldans gott:D )
 
  • Like
Reactions: P-A

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Ska bara få tillåtelse av regeringen, så kan jag säga ja eller nej. (skämtåsido) ska bara kolla jobb schemat då det tydligen går enkelt att ta sig till uppsala
 
  • Like
Reactions: P-A

P-A

Sir Spamalot
Ska bara få tillåtelse av regeringen, så kan jag säga ja eller nej. (skämtåsido) ska bara kolla jobb schemat då det tydligen går enkelt att ta sig till uppsala

låter fint! Jag hoppas att det går, alltid trevligt att träffa folk från forat!
Du får gärna släpa med någon också! :)
 

P-A

Sir Spamalot
Vilken tid tror ni passar bäst? Folk ska hinna från jobb m.m.
18, 19? Jag tänkte boka för säkerhets skull.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
18-1900 så kan man droppa in där när det passar, jag menar det kommer väl folk med tåg osv.
Boka 18 kanske ? när kommer du ifrån kursen då ?
 

P-A

Sir Spamalot
jag gissar på runt 17, då hinner jag lagom till hotellet innan.
då säger jag 18 och bokar i KS :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Gör det, jag har för mig det finns en rest och sedan en bar/cafe där inne fast det är samma ställe.
Osäker dock bara vart där någon gång.

Någon med mer koll kan väl säga, så du bokar "rätt"
 

F-L-P

Panerai
Ska bara få tillåtelse av regeringen, så kan jag säga ja eller nej. (skämtåsido) ska bara kolla jobb schemat då det tydligen går enkelt att ta sig till uppsala

Ja dit där det inga problem, tror att det går 5 tåg mellan 17 och 18 (SL pendeln ej inräknad), tyvärr går de inte så sent på nätterna däremot, lite trist om man hade tänkt att slira lite i stan på fredagnätterna. Finns ju bussar men blir så omständigt.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Jag tänkte pendel dit och pendel hem
Någon som vet vad det kostar, om det nu kostar extra tillägg då man har SL kort
 
  • Like
Reactions: P-A

F-L-P

Panerai
Jag tänkte pendel dit och pendel hem
Någon som vet vad det kostar, om det nu kostar extra tillägg då man har SL kort

Tror att det är 60:- enkel resa finns info på UL.se. Jag skulle nog ta Sj tåget 84:- men 17 min snabbare om du ändå ska via centralen. Har inte koll på SMS- biljetts pris men då är det massa registreringar och grejjer. fast bor du längs linjen är det en annan femma iofs.

http://www.ul.se/Biljetter/Vara-biljetter-och-priser/Enkelbiljett/

Inte allt för enkelt system de har snickrat ihop där....
 

emilarne

Cartier
Är det någon som har en SMP typ 2254.50, 2254.80, 2231.80 eller liknande som man kan ta med? skulle vilja jämföra med en SMP GMT... skulle varit nice :)
 

P-A

Sir Spamalot
Jag har pratat med dem på stationen nu och jag bokade inget bord då det inte gick i baren, hade vi valt malsalen så hade vi behövs förboka mat. men det finns mat och dryck i baren och borde inte vara några problem med sittplatser eligt dem. jag kommer att vara där från ca 18 så vi kör dropin från det!
Jag bor på Clarion Gillet som inte ligger så längt därifrån så jag har nära att gå!

Om ni har några funderingar eller liknande så kan ni antingen ta upp det här eller skicka ett PM till mig :)
 

emilarne

Cartier
Jag har pratat med dem på stationen nu och jag bokade inget borde då det inte gick i baren, hade vi valt malsalen så hade vi behövs förboka mat. men det finns mat och dryck i baren och borde inte vara några problem med sittplatser. jag kommer att vara där från ca 18.
Jag bor på Clarion Gillet som inte ligger så längt därifrån så jag har nära att gå!

Om ni har några funderingar eller liknande så kan ni antingen ta upp det här eller skicka ett PM till mig :)

Jag kommer vara där runt 18 också, så vi kan brotta fram ett bord ihop... :)
 

P-A

Sir Spamalot
Absolut, där nere i sörland så är det väl mest histers och andra små saker så vad ska de då göra mot en 192cm, 120kg arg Hälsing! Så bord är nog inte några problem! hehe ;)
 
Topp