• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gucci Diver

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hittade en artikel om Guccis senaste klocka. En dykare med GP-verk. De tar "parfymklockor" till en helt ny nivå?
WR 300m, 45mm, stål eller guld.
Är detta parfymklockornas värsting?

http://revo-online.com/pre-basel-2015-gucci-big-surprise/

image.jpg


image.jpg
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Finns inget som hindrar de, lättare att byta vidare på deras varumärke än att börja från scratch
 

M021

Rolex
2-Faktor
Gucci är väl de som försökt mest, hade väl en tidigare variant av sportia dom ville få in i ett högre segment,
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Ralph Lauren har kört med JLC verk i några år, smått coola klockor.

Btw. smash and grab stöld mot Gucci inatt i Stockholm
 
  • Like
Reactions: ssl

F-L-P

Panerai
Hittade en artikel om Guccis senaste klocka. En dykare med GP-verk. De tar "parfymklockor" till en helt ny nivå?
WR 300m, 45mm, stål eller guld.
Är detta parfymklockornas värsting?

http://revo-online.com/pre-basel-2015-gucci-big-surprise/


/quote]


Som aurum nämner finns det numer ganska mycket i denna kategorin.. RL tänker ganska kul med lite oväntade former och materialval.

Själv gillar jag chanels arbete med keramer. De har kommit mycket längre än de flesta andra rena klocktillverkare..
chanel-j12-chromatic-titanium-ceramic-watch.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det är samma verk som i Sea Hawken. Syns med tanke på subsekund, PR och datumfönster.
Jag gillar Guccis försök och den kan nog fungera som 45mm då den ser rätt platt ut samt har gummiband. Det Gucci har missat på ät att på en fykare är det viktigt med tydliga visare, speciellt minutvisaren, så det hade inte skadat med lite mer lume. Jämför med min Sea Hawk II som jag verkligen gillar (till motsats från Alaker :D) här på Zulu som omväxling till gummit.
imkhjage.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker den var rätt cool faktiskt. Det behöver ju inte heller vara fel på parfymklockor, om det är lite stil på parfymen. ;)

Vår forumsponsor för ju också Chanel, vid sidan om de mer traditionella klockmärkena, om det skulle falla någon på läppen. :)
 

Portofino

Panerai
Denna visades på Basel förra året redan så jag förstår inte riktigt de journalister som säger att det är en nyhet.. Jag kan tycka att den är lite smårolig även om jag hellre hade köpt en GP seahawk. Särskilt eftersom priset på guccin är ganska högt. 8600 $
 
Topp