• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gucci klockor

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Kostar ganska mkt i förhållande till vad man får. För de där pengarna hittar du många fina klockor.
Det är ju en parfymklocka! :) som guess, MK, burberry etc. Inget specifikt andrahandsvärde om du tänkte på det. Om varumärket inte är viktigt, spana in Seikos damur?


Det är alltså inge bättre än Mk och liknande. Trodde det :(
Då modellen är riktigt snygg.

Seiko gör bra och fina klockor. Men damsegmentet är inget vidare, hon vill ha dykare av den manliga stilen, inte massa fjantiga färger och låtsasbling..

Andra tips?
 

Hugii

Audemars
Det är alltså inge bättre än Mk och liknande. Trodde det :(
Då modellen är riktigt snygg.

Seiko gör bra och fina klockor. Men damsegmentet är inget vidare, hon vill ha dykare av den manliga stilen, inte massa fjantiga färger och låtsasbling..

Andra tips?
Pris? vad är hon beredd att lägga på klockan?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Men väldigt Gucci! Skulle faktiskt kunna tänka mig att ge en sådan till frun (på ett lite ironiskt sätt eftersom hon är klockintresserad) eller till äldsta dottern (på ett allvarligt sätt eftersom hon skulle gilla den enbart pga märket). :D

Haha ja den var väldigt "bra" i det anseendet. Jag säger köör ;)
 

Lukkan

Cartier
image.png
Frun min har en burberry som hon älskar och då är hon endå en som inte bryr sig alls om klockor.
 
Jag har endast erfarenhet av märket gällande alla de skor och kläder jag köpt, dessa håller har iafl hållit en mycket hög kvalité.

Märket Hermés har också klockor, jag hört att dessa skall vara ganska påkostade och av en någorlunda hög kvalité. Hög prislapp dock.

image.png

Nu var kanske inte detta rätt modell och prislapp, men möjligtvis värt att ta en titt efter andra av deras modeller.
 
Jag har endast erfarenhet av märket gällande alla de skor och kläder jag köpt, dessa håller har iafl hållit en mycket hög kvalité.

Märket Hermés har också klockor, jag hört att dessa skall vara ganska påkostade och av en någorlunda hög kvalité. Hög prislapp dock.

image.png

Nu var kanske inte detta rätt modell och prislapp, men möjligtvis värt att ta en titt.
http://m.usa.hermes.com/watches/h-hour.html
 

JohnDoe

Rolex
Det viktiga är att det är en klocka som är tät om vill bada med den. Skulle nog välja en klocka där det som en lokal urmakare kan fixa packningar till och vågar trycktesta. Finns ju många av de mer klassiska märkena som certina, tissot, longines, tag heuer m.fl som klarar det. Eller en midsize omega kvarts seamaster. Går att få beg för ett hyfsat pris.
 
En vintage Certina, Tissot eller Omega kanske? Det är ju modernt med stora klockor, så köp en herrmodell kanske? Brukar väl ligga på 36-37mm. För 10k får du nog en klocka i 18k guld! :)
 

Makkanxd

Rolex
Jag är grymt nöjd med mitt Gucciskärp.
Anyway..Inte funderat på en begagnad smp ? Eller en longines som jag och damen är inne på till henne. Listar 6,2 resp 9,8 med diamanter
image.jpeg
image.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Topp