Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Guinand

Diskussion i 'Diskussion' startad av relhok, 24 november 2015.

1. relhok
    Trådstartare

relhok Bonde

Ber om överseende då detta är mitt första inlägg.

I vilket fall går jag i tankar att handla klocka och har sprungit på Guinand, www.guinand-uhren.de.
    Jag fastnade för deras serie 40 som enligt mitt personliga tycke är ett både snyggare och tunnare alternativ till Sinn 103.
    Dessutom är den något billigare. Av vad jag kunnat läsa mig till har Helmut Sinn tidigare haft med Guinand att göra och att kvalitén ska vara, eller iallafall ha varit motsvarande Sinns.

Finns det någon här som har erfarenheter eller annan input att komma med angående märket, kvalité osv?
    Är detta något att satsa på eller borde jag köpa något mer välkänt och etablerat märke?

Senast ändrad: 24 november 2015
  2. Hallis

Hallis Borgare

Från:
    Stockholm
    Nu är jag ingen expert på Sinn. Men några av dinkorna på sidan du länkade var väldigt, väldigt lika några Sinn jag sett... Hade jag varit i din sits hade jag sparat pengarna en stund och köpt en Sinn istället.

Köper man "nästan-klockan" brukar man inte bli nöjd.

Edit: såg att du ville ha en sådan från första början. Mitt inlägg blev därav inaktuellt.

3. Känns lite tråk, spara till en Sinn vore mitt tips, hur stor prisskillnad är det på dom, antar att det är en del i list men Sinn brukar man ju kunna hitta beggade....

4. relhok
    Trådstartare

relhok Bonde

Jag förstår, och får be om ursäkt att mitt inlägg kan missuppfattas för att jag väljer mellan denna och en Sinn 103. Så är inte fallet. Jag tycker Sinnen är för hög och gillar inte visarna.

Det jag är ute efter är input om Guinand, eller om klockan är skit och man borde satsa på något annat.

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Denna hade jag förut. Bra skit! Vet dock inget om moderna Guinand :)

relhok, Grafton och Equilibrium gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield