• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld Daytona

Jag tycker faktiskt han är lite skön just därför.


Smaksak I guess.

För oss som inte hänger där, kan du utveckla vad han gör där som av folk skulle kunna uppfattas som skönt?


Vill inte gå in på detaljer om något då alla bör skapa sin egna uppfattning, men enligt mig är det kanske inte det lämpligaste om man är ansiktet utåt i ett företag med direkt kontakt med kunder kanske.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är väl ändå klockorna och hur de beskrivs som är av intresse, inte herrns festvanor?
Med tanke på hur många gånger "opolerad" användts i tidigare dr watch-annonser tror jag hans definition skiljer sig ganska mycket från den allmänna uppfattningen av definitionen.

"Opolerad utan spår av användning" :bored:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Men tanke på hur många gånger "opolerad" användts i tidigare dr watch-annonser tror jag hans definition skiljer sig ganska mycket från den allmänna uppfattningen av definitionen.

"Opolerad utan spår av användning" :bored:
Samtidigt lite cry wolf över det hela. Drygt när han väl har en klocka med bra boett därför att alla instinktivt tror den är piss. Den här boetten är absolut inte dålig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Samma modell hos en annan handlare

image.jpg
 

DrWatch

Breitling
Jag hade köpt klockan om jag gillat den. Hade den haft servicedelar så hade jag betalat mindre än om den hade sina originalpushers. Det är otroligt enkelt att avgöra om det är mk0/1, mk2 eller mk3. Vill du inte tro mig att den du har på din klocka är en mk3 så får du tycka det. Knappen som jag visat från din klocka är identisk med servicedelen som Rolex skulle stoppa dit om du bad dem byta.

Fick idag svar från Mondani.
image.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kan du inte hitta någon annan guld-daytona med samma pusher där den marknadsförs som original? Alla orörda mk2 är släta; ingen ser ut som din knapp. Titta på tex JS bild ovan. Jag hittar däremot liknande mk3-pushers som din med streck på knappen men inte på insidan som marknadsförs som p302. Tex här:

http://www.sapphytimes.com/images/24-P302-0-1.jpg

24-P302-0-1.jpg


Osäker på om de är original så är det aftermarket så blir man ju ännu nojigare över din knapp. :)
 

OBRKV

Cartier
DrrW framförallt, med tanke på hur karl huserar (Kanske inte lika mycket längre förvisso) kring Stureplan samt beteendet därtill etc.

Fast om LW köper klockan och lägger upp den på sin sida för ca 200k MER och även där påpekar att den är opolerad vet jag fan på om man kan säga "DrW framförallt".
 
Topp