• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld-GTG i GBG!

Stå
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Ståfräs!:woot:
 

JesperO

Rolex
illa illa... tidigare GBG GTG har ju levererat ett starkt diversifierat startfält, detta är alldeles för enkelspårigt....;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur framkallar man "synvillan" genom att slipa ner ovansidan av bandhornen? Bredden på bandhornen är väl vad de är?

De kan både bli kortare och bredare. Med det menar jag att den borstade ovansidan av bandhornen blir lite bredare. Bandhonen är ju så breda som de är. Ännu svårare kan det vara att se om man inte har länken på. Kortar man då bandhornen ser de betydligt bredare ut.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
De kan både bli kortare och bredare. Med det menar jag att den borstade ovansidan av bandhornen blir lite bredare. Bandhonen är ju så breda som de är. Ännu svårare kan det vara att se om man inte har länken på. Kortar man då bandhornen ser de betydligt bredare ut.


Tycker att du ska ha mer på fötterna innan du uttalar dig utifrån ett par bilder.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
De kan både bli kortare och bredare. Med det menar jag att den borstade ovansidan av bandhornen blir lite bredare. Bandhonen är ju så breda som de är. Ännu svårare kan det vara att se om man inte har länken på. Kortar man då bandhornen ser de betydligt bredare ut.


Ha! Jag förväntade mig nästan respons från herrn på mitt inlägg! ;)

Jag uppskattar det!

Och jag förstår din teori, men för mitt otränade öga tycker jag den ser riktigt fin ut i caset för övrigt också om man tittar runt kronan etc. så jag tänker fortsätta tycka att den ser grym ut.

För att kunna bekräfta eller förkasta din teori måste man ju nästan se två ur från sidan också. Och det man definitivt kan konstatera är ju att just inte någonting tagits på bredden på de där hornen, sällan - om någonsin - jag sett så raka sidor på en DD/DJ, och det finns ju definitivt många DD/DJ's med tandpetsluggar där man tagit mycket gods på bredden. Den där är ju inte en av dem.

Det som slog mig dock är om de där två (tre) verkligen är samma referens (orkar inte riktigt backtracka forumet just ikväll) - för det har väl konstaterats någonstans att 5-siffriga reffar är något biffigare? - Edit: Antar att jag fick svaret på ovanstående i posten under - tack Mr_Jonas
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker att du ska ha mer på fötterna innan du uttalar dig utifrån ett par bilder.

Hehe, som att säga att någons bebis är ful... Bild rakt från sidan avslöjar hur det står till. Svarade på ett inlägg angående referensobjekt. Ditt ex är riktigt fint och jag hade gärna haft den i min låda.
 
  • Like
Reactions: Zed

Zed

Swissera
Professional Dealer
Hehe, som att säga att någons bebis är ful... Bild rakt från sidan avslöjar hur det står till. Svarade på ett inlägg angående referensobjekt. Ditt ex är riktigt fint och jag hade gärna haft den i min låda.


En bild från sidan hittar du i min paketöppningstråd. I övrigt är du välkommen att klämma och känna på nästa GTG i Götet.
 
Topp