• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld/klockbutik rånad i Kista 13/5 (FILM)

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hoppas personalen efter omständigheterna är ok. Fördjävligt att bli utsatt för rån även om det är dem sämsta rånare jorden skådat. Herrejävlar vilka trattar!

Modigt (och korkat?) att stå så nära och filma hela rånet. Någon som är gripen?
 

Smulan

Rolex
"– Personer med låg begåvning har en högre förekomst av riskfaktorer för kriminalitet under barn- och ungdomsåren, de begår fler kriminella handlingar under livet, inklusive allvarliga brott, och de döms till fängelse oftare än grupper med normal- eller hög begåvning, säger Anders Tengström, som lett studien, i ett pressmeddelande."
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Du behöver inte oroa dig. För väpnat rån väntar troligtvis riksanstalt och där är det inte speciellt mysig feeling.

Ont. Trattar.
Vi får hoppas så. Problemet är att vi har straffrabatter, rejäla sådana, även för vuxna myndiga personer under 21. Sättet killarna genomför detta, och även hur de pratar och rör sig tyder på mycket unga killar = låga rabatterade straff och ofta inte riksanstalt. Tyvärr. Jag hoppas de är tillräckligt "vuxna" för att vårt rättssystem kan döma dem till normala straff, som tyvärr redan är bland de lägsta i hela världen.
 

Chagall

Cartier
"– Personer med låg begåvning har en högre förekomst av riskfaktorer för kriminalitet under barn- och ungdomsåren, de begår fler kriminella handlingar under livet, inklusive allvarliga brott, och de döms till fängelse oftare än grupper med normal- eller hög begåvning, säger Anders Tengström, som lett studien, i ett pressmeddelande."
Jävligt slarvigt formulerat pressmeddelande iallafall. Kan du länka till studien? Ett stort antal riskfaktorer ökar (och håll er i hatten) risken för just brott eller socialt avvikande beteende. Låg begåvning brukar klassas just som en riskfaktor, och besitter man just detta så är risken större att hen utvecklar fler faktorer (även om begreppet är rätt då omtvistat)Inte riiiiktigt samma sak. Eller så är jag efter. Vem vet.

Jaja. Off Topic. Jag kunde inte sluta garva åt deras rån/inbrott iallafall. (Även om det egentligen ät tragiskt) Är jag en dålig människa?
 

Rojalisten

Panerai
Förmodligen någon knarkskuld eller liknande varvid dom blev tvugna att handla snabbt... Väpnat rån är väl ändå ett par år på kåken?
 
Jävligt slarvigt formulerat pressmeddelande iallafall. Kan du länka till studien? Ett stort antal riskfaktorer ökar (och håll er i hatten) risken för just brott eller socialt avvikande beteende. Låg begåvning brukar klassas just som en riskfaktor, och besitter man just detta så är risken större att hen utvecklar fler faktorer (även om begreppet är rätt då omtvistat)Inte riiiiktigt samma sak. Eller så är jag efter. Vem vet.

Jaja. Off Topic. Jag kunde inte sluta garva åt deras rån/inbrott iallafall. (Även om det egentligen ät tragiskt) Är jag en dålig människa?
Har känt Anders i över 30 år och slarvig är han knappast, mycket annat kan man kalla honom:D men inte slarvig.
OnT så känns väl lågbegåvad som en rätt bra sammanfattning av dessa 2 flöjtar.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Haha vilka amatörer, garvar ihjäl mig.. Bästa när killen som filmar säger "asså grabbar vafan gör ni? Dags att dra nu."
 

Dinkanspiel

Breitling
Jag skrattar definitivt inte åt detta. Jag skulle vara mer rädd för en beväpnad klantig småligist än en erfaren tungt kriminell veteran som vet vad dom gör. Saker kan riktigt illa när dom här är stressade, adrenalinstinna, naiva och saker går emot dom.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Vilken ärkenöt med puffran, den skulle ju kunnat börja fungera och då kunde det slutat hur som helst, exempelvis kunde kan skjutit sin smale kompanjon i huvet när dom sätter sig på moppen. Vad skulle de ha in moppen i dörren för... och en 1kvm jävla byggpåse? vafaan

kylig (dumdristig?) filmare, jag hade dratt när jag såg pistolen

^Priecis, gått rånutbildning genom jobbet, det är just unga oberäkniga jävlar som är farligast, dom kan flippa ur o göra vad som helst
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Herregud. Skrattade högt.

Men varför ingrep inte vakterna tidigare? De joggade efter när dom åkt iväg?
Situationen kändes ju inte direkt hotande...

Vilka nötter!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tja, ett skjutvapen (äkta eller inte) i händerna på en stressad amatör är nog tillräckligt hotande även för en väktare.
Ja, jo. Men ändå, såg ut att vara en hel del folk där.

Fast i och för sig. Jag hade nog stått och skrattat åt det hela istället. Tur dom åkte fast :) (För det gjorde dom väl?)
 

CyberAndre

Cartier
Vad i h-e är detta?! Stå och filma och kommentera istället för att ingripa. Det är ju fruktansvärt.
Skäms, skäms, skäms! Radera tråden omedelbart och stäng av filmaren om denne hittas. Oacceptabelt.
 
Topp