• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld/klockbutik rånad i Kista 13/5 (FILM)

Calle med C

Panerai
Vad var det gränsen för att vara utvecklingsstörd/efterbliven gick i Sverige? 70-80? Dessa fina, unga gentlemän kvalar med all säkerhet in på 70-strecket.

Någon som vet vad för klockor Klockmaster i Kista galleria har?
 

Wiliamo

Panerai
Vad i h-e är detta?! Stå och filma och kommentera istället för att ingripa. Det är ju fruktansvärt.
Skäms, skäms, skäms! Radera tråden omedelbart och stäng av filmaren om denne hittas. Oacceptabelt.
Lugn, sitt ner i båten. Är nog ingen från KS som filmat och i och med att det rör (rån utav) klockor är tråden relevant för diskussion. Håller med om att det är fruktansvärt, men det var garanterat folk som ringde efter polisen. :)
 

Wiliamo

Panerai
Det ringes in ett par dussin samtal från platsen samma minut ungefär.

Sen är det hemskt att folk i allmänhet hellre filmar än ingriper i många situationer, men i just detta fall är det obefogat med kritik mot de som inte ingriper mot en pistolbeväpnad desperat ung man.
Ja, det är verkligen en riktigt konstigt och oroväckande fenomen i sig att som civil människa inte ingripa genom att ringa efter polisen, men det är också lätt att komma med pekpinnar i efterhand. Jag tror att många inte har en aning om hur de själva skulle agera, det är en spänd situation och många gånger gör man nog inte som man önskar.

I det här fallet med så pass många vittnen (och dussintalet som ringde in) tror jag att den här filmen på längre sikt hjälper mer än den stjälper, så på ett sätt ska väl killen som filmat ha en stor eloge då han lyckades få så pass bra bildmaterial.

On topic: såg att någon tidigare ställde samma fråga, vilka klockmärken har Klockmaster i Kista? Var det klockor eller smycken gärningsmännen var ute efter?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vad var det gränsen för att vara utvecklingsstörd/efterbliven gick i Sverige? 70-80? Dessa fina, unga gentlemän kvalar med all säkerhet in på 70-strecket.

Någon som vet vad för klockor Klockmaster i Kista galleria har?
Skyltarna i fönstret säger Seiko och Tissot då de var nog inte klockorna som hägrade.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad i h-e är detta?! Stå och filma och kommentera istället för att ingripa. Det är ju fruktansvärt.
Skäms, skäms, skäms! Radera tråden omedelbart och stäng av filmaren om denne hittas. Oacceptabelt.

Ja, självklart ska man ingripa mot beväpnade och sönderstressade amatörer, troligtvis så speedade att det sprutar ur öronen på dem. Speciellt då personalen i affären redan satt sig i säkerhet och lösöret troligtvis är försäkrat.
 
Vi grep två i samband med händelsen igår. Tyvärr fick jag idag veta att det inte var rätt nötter.
Får se hur det går, vem som golar ut vem.

Ni som anmärker på vakternas agerande:
Någon med pistol ska man inte gå på om man inte har rätt medel och utbildning själv.
Att följa efter, iaktta, ringa, rapportera är rätt i denna situation hur frustrerande det än är att vara hjälplös där och då framförallt gentemot stackars butikspersonal.

Jävla IQ-befriade kräk, hursomhelst.
`

Tjänstgörande Polis?
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Vad var det gränsen för att vara utvecklingsstörd/efterbliven gick i Sverige? 70-80? Dessa fina, unga gentlemän kvalar med all säkerhet in på 70-strecket.

Någon som vet vad för klockor Klockmaster i Kista galleria har?

De har Seko, Tissot, Victorinox och möjligtvis Certina, sen har de ett gäng parfymare ( DW, Gant m. fl). Ser ut som att rånarna inriktar sig på deras smycken när jag ser vilka montrar de länsar men jag kan ha fel då det var några månader sedan jag var inne i butiken.

Hursomhelst fruktansvärd upplevelse för de trevliga ägarna.
 
Senast ändrad:

Calle med C

Panerai
De har Seko, Tissot, Victorinox och möjligtvis Certina, sen har de ett gäng parfymare ( DW, Gant m. fl). Ser ut som att rånarna inriktar sig på deras smycken när jag ser vilka montrar de länsar men jag kan ha fel då det var några månader sedan jag var inne i butiken.

Hursomhelst fruktansvärd upplevelse för de trevliga ägarna.

Skyltarna i fönstret säger Seiko och Tissot då de var nog inte klockorna som hägrade.

Ah, tack. Jag har aldrig satt min fot på Klockmaster tidigare och ögnade igenom filmen en snabbis. Men samtidigt, avfallet på filmen tillhör kategorin som rånar livsen på hörnet, Konsum och andra exklusiva butiker för 738 kr och 15 paket gula Blend, så det ha var väl på sin höjd hört talas om Rolex och Breitling.
 

BartVader

Omega
Haha, vilka pajasar.. En moppe i ett varuhus? Som dessutom inte startar. :woot:
Oavsett så är det väl förståeligt att ingen ingriper när snubben står och viftar med en (leksaks?) pistol.
Får hoppas att personalen mår, efter omständigheterna, helt ok.
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
hahah fyfan, varför kunde ingen bara välta ner moppen mitt i gången, hade köpt lite mer tid åt polisen. Tycker man hör att filmaren till och med säger att det är dax för dem att dra typ NU!?!?
 

Quality

Breitling
Ser ut som valfri revy ungefär.

Tur ingen vart skadad, vad som helst skulle ju kunna hända med den där vapenvanan (eller avsaknaden av...)

Vila ordentligt i helgen nu alla, så ni kan leverera på jobbet på måndag för att slippa hamna i de här situationerna :)
 

CyberAndre

Cartier
Du missar poängen. Har du själv blivit rånad/skadad/utsatt någon gång? Skulle du vilja ha hjälp eller bli filmad?

Ja, självklart ska man ingripa mot beväpnade och sönderstressade amatörer, troligtvis så speedade att det sprutar ur öronen på dem. Speciellt då personalen i affären redan satt sig i säkerhet och lösöret troligtvis är försäkrat.
 

CyberAndre

Cartier
Min gissning är att den ligger på ca 80, dvs inte riktigt kvalificerar sig inom normal. Och nu pratar jag inte om rånarna utan om filmaren.

Vad var det gränsen för att vara utvecklingsstörd/efterbliven gick i Sverige? 70-80? Dessa fina, unga gentlemän kvalar med all säkerhet in på 70-strecket.

Någon som vet vad för klockor Klockmaster i Kista galleria har?
 

CyberAndre

Cartier
Jag tror inte du skulle vara så cool om jag filmade dig som blir pistolhotad. Men visst, det blir snyggt på internet. Sitt lugnt i båten. Jag kan luta mig tillbaka och titta. På dig. Sitt lugnt.

Lugn, sitt ner i båten. Är nog ingen från KS som filmat och i och med att det rör (rån utav) klockor är tråden relevant för diskussion. Håller med om att det är fruktansvärt, men det var garanterat folk som ringde efter polisen. :)
 
Topp