Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Guld och stål?

Diskussion i 'Diskussion' startad av LongCon, 29 juli 2013.

1. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Hur gör ni? Bär ni samtidigt till exempel vigselring och eventuella halskedjor/armband i gulguld med en klocka i stål/vitguld/platina?

Om detta är ett big no no så kan man ju bara gå en väg så att säga om man bär vigselring. Om vigselringen inte är tt dvs ;)

Har ej ställts inför detta dilemma än men kanske gör det i framtiden. Har alltså själv inget svar på frågan.

2. Gavve

Gavve Greven

Håller man sig enhetlig i övrigt funkar det... Guldbågar på glajjorna, guldring osv. Tycker dock det är big nono att exempelvis ha bältesspänne i stål och solglajjor med guldbågar till en G/S.

LongCon gillar detta.
  3. Tony

Tony Stadsbo

Vigselring: vitguld, Speedyn och Submariner: stål.
    Ring på vänster och klocka på höger.
    Kontrasten blir inte så stor. :)

4. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Vigselringen jag bär är faktiskt tvåton :cigar:

Icaras gillar detta.
  5. Ricrob

Ricrob Friherre

Superlätt! Vigselring i vitguld och vilken jävla klocka jag vill, oavsett material.

Beastie och ZQT gillar detta.
  6. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Så länge det är en Rolex så är det inga problem, passar till allt, guld som stål.

Ricrob gillar detta.
  7. Room

Room Friends of KS

Precis!

8. leben

leben El Patrón

Halva vigselringen i vitguld och andra i gulguld. Bara att snurra :)

LongCon gillar detta.
  9. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Kanske inte är någon större grej vilken vigselring (yg/wg) man bär?

10. David

David Bödeln

Vigselringen är tvåton, vitguld och platina. Inget tantkrafs på mina fingrar, tack.

11. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Låter udda, vad är tanken?

12. David

David Bödeln

Jag ville ha det så.

Guldet är borstat, platinat blankpolerat.

13. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Nu blir jag nästan intresserad, hur ser de metallerna ut brevid varandra? Vitguldet är obelagt?

14. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

En del jag snackat med verkar tycka det är fel att blanda gulguld med silver/stål, exempelvis ring i guld och klocka i stål. Samma personer tycker dock att en tvåton dj är ok. Lustigt tycker jag.

Jag tycker det är helt ok att blanda olika material med varandra, det beror lite på personens stil i övrigt. Casual = blanda, kostym = inte blanda. Typ.

15. David

David Bödeln

Obelagt, ja. Tyvärr har det varit en hård sommar. Hade bestämt mig att den skulle få förbli opolerad, men nu är jag inte så säker.

Det ser för övrigt ut som om juveleraren har lagt till några inspirerade modeller i ordinarie sortiment efter min beställning:
    http://www.mdtdesign.com.au/category/mens-rings/

16. MJ24

MJ24 Friends of KS

Vigselringen "räknas" inte in enligt mig, den är vad den är, och man kanske inte hade tänkt igenom hela sin framtida garderob innan man gifte sig!;)
    I övrigt försöker jag hålla mig "i ton" så att säga...

djanbin gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield