• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld/stål fundering

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Fast det här med stekigt beror ju lite på hur man ser på begreppet. För mig är inte "stekighet" något positivt och därför gillar jag att benämna min TT TOG som just en schtekardinka. För min del blir det därför knas att benämna helguld som stek, fakkin king passar bättre.
 

_jonte

Patek
Tvåton är 100% snyggt, och varken gubbigt, stekigt eller fult. Har just nu 3st tvåtonare och en till på väg med posten.

2014-05-14152809.jpg~original

IMG_20130730_110820-1.jpg

IMG_20140214_141233.jpg
 

Lance

Breitling
Jag har haft min TT-Sub i ett par månader nu och är så här långt väldigt nöjd med mitt val. Jag hade liknande tankar om gubbighet och/eller fattigmansstek men till syvende och sist handlar det ju om eget tycke och smak. Det jag framförallt föll för är att den för mig kändes lite "roligare" än en stålsub plus att jag är barnsligt förtjust i sunbursttavlan.

hu8era8a.jpg


(Ber om ursäkt för undermålig bildkvalite)

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tapiren

Cartier
Jag är en ganska ny användare hä rmen jag fastnade direkt för denna tråd, jag tycker TT är urläckert, i synnerhet Rolex Sub är en favorit men överlag tycker jag det är en väldigt snygg kombination med två nyanser på metallen.
 

Mangusta

Cartier
Men alltså, tycker ni på allvar att dom som köper TT gör det för att dom inte har råd med en helguld? Så har jag aldrig tänkt. Jag skulle inte vilja ha en helguld för att jag inte tycker att det är snyggt men jag har några gamla TT från när det var pop för 10-15 år sen. Just nu känns dom lite ute modemässigt men dom kommer väl igen snart som allt annat. Men att välja en TT skulle ha att göra med att man inte har råd med helguld... nej, det är långsökt för mig. Någon som håller med mig?
 

Tapiren

Cartier
Undertecknad håller med dig.

Man kan förstås resonera så, och det skiljer faktiskt en hel del i pris mellan TT och helguld men nä, trots detta tror jag det handlar om annat. I så fall skulle man ju kunna resonera så om allt, och att de som bär helguld gör det bara för att de inte har råd med något som är ännu värre osv.
 

Mangusta

Cartier
Undertecknad håller med dig.

Man kan förstås resonera så, och det skiljer faktiskt en hel del i pris mellan TT och helguld men nä, trots detta tror jag det handlar om annat. I så fall skulle man ju kunna resonera så om allt, och att de som bär helguld gör det bara för att de inte har råd med något som är ännu värre osv.

Håller med i ditt resonemang. I mitt fall så köpte jag TT för att det var inne då, för att jag tyckte det var snyggt och för att det matchade guldsmycken bättre än vad en stålklocka gör. Varken då eller nu så ville jag ha en klocka i helguld och det har inte med priset att göra utan det hänger bara på att jag inte gillar helguldsklockor.
 

Lance

Breitling
Håller också med om att det är utseendet som gör det för mig även om priset självklart gör att vissa klockor/material hamnar utom räckhåll.

Hade det bara handlat om pris hade ju klocksamlandet blivit något enahanda kan tyckas.

"Jaha du kör bara guldrolle, varför inte kryptonitrollen med enhörningsläder?"


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp