• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld/stål sub, användningsområde?

4cie

Rolex
2-Faktor
Allt från sub till ploprof, gillar man de så kör ba!


Lite svårt att få plats med en Citizen Eco-Zilla under skjortärmen, kan till och med vara svårt att ha den under kavajärmen ;)
Bild från gi.
Citizen%20Eco-zilla%2004-06-2011%205.jpg
 

David

Bödeln
Skulle ni säga att en dykare/beater som SMP, EXP, Sub osv faller under sitt användningsområde i samband med grymträning? Brukar se folk använda sina dykare där, varför?

För att det bara är fånigt att köpa en särskild gymklocka när man redan har en som funkar till allt.

Jag har aldrig haft några betänkligheter gällande gym, springturer eller en runda runt Vättern.

20110306-Run.jpg


110120-WRUW.jpg


110615-WRUW.jpg
 

UNO

Panerai
Svårmatchad klocka med blå tavla !
Om du är OWG så är det svårt att få till det guldochdetblåa med jordfärger.
Annars en klassiker men de nya med sexsiffrig referens har överlägset bäst länk&låd.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tvåtonssub till kostym utstrålar medelålders som vill vara rebell och känner sig lite bättre än folk...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tvåtonssub till kostym utstrålar medelålders som vill vara rebell och känner sig lite bättre än folk...


Esh, tror mer att man gillar Sub men tycker den är lite tråkig i sitt vanliga utförande.
Då är ju TT sub perfekt, lite sportig, lite lyxig, lite annorlunda, som Leben säger funkar den till allt.

Jag är själv sugen på en, dock i svart.
 
B

bonuspater

Guest
Tvåtonssub till kostym utstrålar medelålders som vill vara rebell och känner sig lite bättre än folk...

Jag är långt ifrån medelålders och vill helst ha en guldguld Sub, men för 100 k + blir det svårt att lyckas med inom en snar framtid. Därför har jag tittat på guldstål varianten, för 40-50 k är inte helt omöjligt och blir perfekt att byta upp sig från när man har ytterligare 40-50 k för att plussa på sig till en guldguld.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag är långt ifrån medelålders och vill helst ha en guldguld Sub, men för 100 k + blir det svårt att lyckas med inom en snar framtid. Därför har jag tittat på guldstål varianten, för 40-50 k är inte helt omöjligt och blir perfekt att byta upp sig från när man har ytterligare 40-50 k för att plussa på sig till en guldguld.

Tycker inte det är ett substitut.

Läs mitt föregående inlägg som en elak passning till ett ur som inte faller mig i smaken.
 
Topp