• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guldhalsband

Hej,
Funderar på att skaffa mig ett guldhalsband liknande det på bilden fast utan kors:)
Vad tycker ni om det?
Är det helt ut ur datum att bära det eller passar det fortfarande?
Reagerar ni negativt på folk som bär detta?
Vart köper man dessa förutom typ guldfynd?
Mycket frågor som bag knappt vet varför jag frågar men alltid kul att höra vad ni tycker så skriv på:)
 
image.jpeg
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag tycker det är snyggt om man kan bära upp det. Har en god vän som det verkligen flög på, tills det blev stulet. Tror du själv att du skulle bära det snyggt?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Klart du skall ha en guldlänk runt halsen! Jag tillhör dem (upplever jag det som) få som tycker det är riktigt snyggt. Frågan du främst måste ställa dig är varför du vill ha en och hur du tänkt bära den. Personligen hade jag satsat på en längre länk samt modell kejsar eller venezia. Möjligtvis bönlänk eller ankarlänk också.

"En klocka och vigselring är mannens enda smycken" kommer du att få höra i denna tråd. Oftast kommer detta från personer som aldrig skulle kunna bära upp en länk och som inte heller vågar. Komiskt nog hör man ovan mening många gånger komma från samma personer som anser det fullt rimligt att man som man springer runt med handväska ;)
 

Psykel

Patek
Klart du skall ha en guldlänk runt halsen! Jag tillhör dem (upplever jag det som) få som tycker det är riktigt snyggt. Frågan du främst måste ställa dig är varför du vill ha en och hur du tänkt bära den. Personligen hade jag satsat på en längre länk samt modell kejsar eller venezia. Möjligtvis bönlänk eller ankarlänk också.

"En klocka och vigselring är mannens enda smycken" kommer du att få höra i denna tråd. Oftast kommer detta från personer som aldrig skulle kunna bära upp en länk och som inte heller vågar. Komiskt nog hör man ovan mening många gånger komma från samma personer som anser det fullt rimligt att man som man springer runt med handväska ;)
Glöm inte manschettknapparna! ;)
@Hockeyspelaren, kör på! Jag tycker att det är grymt fånigt när folk säger att män inte kan bära smycken. Själv kör jag mässingshänge från OP Jewellery (grymt svenskt märke med tillverkning i Stockholm) på stålkedja runt halsen, armband i nautical cord med mässingsankare som spänne, samt växlar mellan några silverringar.
Sen så ska man ju såklart inte låta det gå överstyr. 12kg guldsmycken à la Mr. T kommer man nog bara undan med om man är Mr. T. :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Reagerar klart negativt om bäraren inte har en speciell stil och kan bära upp den. Väldigt långt ifrån min stil kan sägas.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har själv guld runt halsen, det är dock inget i väg med det som fanns på bilden.
Min kedja är av tunnare variant med lykopeng, den har suttit på i Väldig många år och kommer förmodligen göra så många år till.
(Stulen bild från www)
ladda ned.jpg
 

Psykel

Patek
Jag har själv guld runt halsen, det är dock inget i väg med det som fanns på bilden.
Min kedja är av tunnare variant med lykopeng, den har suttit på i Väldig många år och kommer förmodligen göra så många år till.
(Stulen bild från www)
ladda ned.jpg
Det där är lite mer i min smak. Stålkedjan jag har är nog i ungefär samma grovlek. Definitivt något jag skulle kunna bära!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Halva sydeuropa består av män med halsband - dock oftast med kors. Det tycker jag är rätt snyggt. Det på bilden var inte min smak däremot.

Men jag vänder mig främst mot hur du framställer frågan: "är det helt ur datum...reagerar ni negativt".

Det kommer ALLTID finnas folk som anser att du klär dig fult, fel eller opassande. Bara titta på tramset om handväskor och korta byxor i den här tråden för att inse det.

Mit allra starkaste råd: känn efter vad du skulle känna dig fin i - och kör på det. Skit i om jag eller någon annan tycker något annat.
 

Guden

Cartier
Jag tycker att det är snyggt, kör!
Måste själv uppgradera tyngden i mitt halsband, så att det matchar korset.

... så har jag både sydeuropa och orten i rötterna. :)
 

Subby

Rolex
Om du tycker att du kan bära upp det så kör på. Jag skulle själv inte klara att bära något sånt, kanske något lite mer diskret och kortare dock inte utanför tröjan/skjortan.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Se till att stå för guldet själv, skrotguld eller gamla smycken som inte kommer till användning. Därefter rekomenderar jag FS gult i sthlm. Klart bäst priser. Ska du köpa guldet hos juveleraren kan du få pröjsa 7-800 spänn grammet. Blir kostsamt. Annars har Tradera/pantbanker ofta halskedjor. Ofta pansar (din bild) eller Kejsarlänk.
 
Topp