• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guldklocka till vardags

Tjena!

Har en 18k guldklocka från Certina på 34cm med brund läderband (ärvd efter min fars morfar).

Vad anser ni om att ha en sådan klocka till vardags? Eller anser ni att denna typ av klocka bör användas vid mer "fina" tillfällen?

Tack på förhand!
 

Norra

Panerai
Den är så liten och sitter med störst sannolikhet, precis som min gamla Omega, väldigt tunnt och nära handleden, så det blir ganska svårt att komma åt dörrkarmar etc. Kör hårt! Enda problemet är väl vattentätheten.
 

Larma

Omega
Kör på. Jag var själv OWG med en dressare i guld i flera år. Det gick alldeles utmärkt. Ta bara av dig klockan om du får för dig att göra något som du tror kan skada den.
 

mmx

Cartier
Mynt repar väl? Se upp med mynt. ;)

Du kanske är storfräsare förresten? Då är det väl bara sedlar antar jag...
 
Här är en bild på klockan.
Tycker den är riktigt stilren.

IMG_0451.JPG
 

ernst

Omega
Jag har själv en guldklocka jag ärvt som jag tycker är sjukt bekväm att bära och väldigt diskret (skulle nog iofs behöva en service). Nu till min fråga, kan denna bäras tillsammans med ett bälte med stålspänne? Eller måste jag leta upp ett guldpläterat, motsv.?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Det är ju inga helguldare direkt, men jag bär två gulddoubléer till vardags på lite olika band... Så länge man själv är bekväm så spelar det ingen roll vad andra tycker.
7bccd77b42c87a4c09e68b6895864e23.png
12021795_1207486752601317_726079137_n.jpg
 
Topp