• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guldlänk eller läderarmband?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den övre bilden (Patek Philippe) liknar ju helt det jag har. Kan det också vara ödla? Märket är Hirsch Crocograin (med förbehåll för att andra ordet är felstavat. Ser inte riktigt de sista bokstäverna) och den är märkt Water Resistent. Minns inte vad det kostade. Croco för ju tankarna till krokodil.

Crocograin är falsk krokodil. Koskinn som är präglat för att efterlikna krokodil.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
IMG_0100.JPG

Min gamla Omega Quartz (snarlik din) så att du kan se ungefär hur det ser ut på läder.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Som så många redan sagt är ett läderband att föredra. Kör på svart eller mörkbrunt så ska du se att det blir fint som snus!
 

F-L-P

Panerai
Aftermarket guldlänk skulle se lite smaklöst ut enligt mig... Svart eller brunt läder, kanske ödla. omegaspänne i guld, sjukt snyggt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Finns varken töntiga eller dumma frågor, bara töntiga och dumma svar!

Svaret på din fråga blir som dom flesta andra redan svarat, klockan skall sitta på läder, personligen skulle jag nog bära klockan på något snyggt lite tunnare croco i någon ljusbrun valör,annars ödla eller struts. Kul att du värderar klockan så högt då den kommer från din far, att affektionsvärdet kan vara mer värt en pengar tycker jag är trevligt.
 

Babinus

Cartier
Tack för alla svar!

Vad kan man mer säga? 100% majoritet! Jag träffade guldlänksförespråkaren häromdagen och visade tråden. Hans enda kommentar var två ord: "J**la bögar".

Bristen på intellektuellare argument avgjorde definitivt frågan.
 

Babinus

Cartier
Var inte så hård mot guldlänksförespråkaren, alla kan inte ha god smak :D

Sant. Men för honom betyder imponatorfaktorn allt. Han är otroligt frustrerad över att han inte kan hitta ett billigt quartzur med svepande sekundvisare. Enligt honom det enda stekarna ser på en klocka, förutom guldblänket.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag håller med alla andra och röstar på läder, gärna mörkbrunt croco. Angående din polare som förespråkar guld bara för att imponera så skulle han troligen inte se skillnad på en riktig guldlänk och något billigt skräp i "guldfärg" så det är bara att skita i om du själv inte vill ha guldlänk. Sedan kan du visa honom att både Patek Philippe Calatrava och Rolex Cellini som båda är lite av samma stil av klocka men i den högre prisklassen så gott som alltid sitter på läder och inte guldlänk (finns säkert undantag men läder klart dominerande)
 

paradis

Audemars
Har själv haft en liknande Omega på guld armband, men det var på 80 talet, dom flesta hade det så. Idag skulle jag välja en svart eller brunt läder, helst lite glansigare. Gillar dom som Omen visar på bild. Svart/ Brunt , det blir perfekt.
 
Topp