Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

guldlänk på vintage

Diskussion i 'Vintage' startad av Beastie, 10 oktober 2016.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Go kväll.
    undrar lite om guldlänk (guld på stål eller bara guldtonad stål) på vintage guldklockor typ omega, zenith eller liknande. De är ju oftast / kom väl i princip alltid på läder. Är det någon som bär sin vintage guldklocka på nån aftermarket guldlänk och hur ser det ut i så fall? Tänker på passning mot boett. Bilder skulle uppskattas.

theargonaut gillar detta.
  2. Loffe43

Loffe43 Torpare

Min Tissot Seastar seven 14 k med meschlänk i guldfärgad metall FB_IMG_1475696985334.jpg

Beastie och theargonaut gillar detta.
  3. Strindberg

Strindberg Biskop

image.jpeg På 70-talare med osynlig bandinfästning så är det supersweet. Tänkte du mer på dressare? Där kan jag tycka att det beror väldigt mycket på om bandhornen är långa. Stort mellanrum mellan boett och inga curved end links = fult.
    Jag ser ju mycket vintageguldisar på typ X-länk (AM), och det är ärligt talat ganska fult. Tissoten här ovan på mesh är dock jättefin.
    Ska se om jag kan greja lite fler bilder.

Beastie, theargonaut och Loffe43 gillar detta.
  4. Mernis Bajra

Mernis Bajra Stadsbo

5. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag har personligen någon grej med att guld måste vara solitt annars kan det vara.

Hexagon, Mudfold, JLW och 4 andra gillar detta.
  6. Strindberg

Strindberg Biskop

Guld-på-stål-klockor då?

7. Strindberg

Strindberg Biskop

Åh, det är så bra!

Mernis Bajra gillar detta.
  8. Johanejohansson

Johanejohansson Bonde

Väldigt fint, men är inte bandet lite smalt i förhållande till caset?

Loffe43 gillar detta.
  9. Loffe43

Loffe43 Torpare

Inte enligt min smak . Använder även denna sorts länk till en stötre 43 mm dress/classic klocka 20160928_174215.jpg

10. Johanejohansson

Johanejohansson Bonde

Kanske bara beror på vinkeln eller att jag fått för lite kaffe, ser ut att passa perfekt på Parnisen :)

11. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Tyvärr samma sak där. Är ju lika fint men gnager i bakhuvudet ändå :(

12. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jag tänker dresssre. Jag har en longines ultra chron i guld som är iväg på totalrenovering. Funderar på hur det skulle se ut med nån form av guld/ guldfärgad länk av något slag. Det kommer ju bli rak infästning för man lär väl inte hitta någon "curved ends" som passar till tunna dressboetter.

13. Strindberg

Strindberg Biskop

Tänker du dig någon sådan här klassiker? Kan du tänka dig vintage så pm:a så tar vi det därifrån.

14. Strindberg

Strindberg Biskop

Oj; glömde bild. Typ såhär:
    image.jpeg

Beastie gillar detta.
  15. Gnomon

Gnomon Bonde

Morfars... Han fick armbandet av sin mamma, mormor hade blivit anmodad av henne att köpa ett guldarmband iom att morfars bror hade fått ett av sin fru.
    Mormor vägrade med hänvisning till att "Guld är en frökenaktig metall".
    Jag kan nog hålla med Mormor, jag bär den mest ironiskt till smoking (mao nästan inte alls..)
    IMG_2316.JPG

Beastie gillar detta.
  16. Strindberg

Strindberg Biskop

image.jpeg
    Här är det dessuton lagom tight mellan boett och ändlänk.

Emil81, Jockinho, Beastie och 3 andra gillar detta.
  17. Strindberg

Strindberg Biskop

Såhär får jag ju inte göra för patronaget, men jag hoppas det flyger under radarn. Någon här (@Beastie @LongCon @Mernis Bajra @Jonulf kanske?) som är sugen på guldmeshen som sitter på Zenithen ovan? Ska skrota den annars, men kan ge ett superduperpris för att slippa skrota. PM:a.

18. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag kanske kan vara intresserad. Får fundera och höra av mig. :) Skicka gärna lite bilder och info via pm eller mail.