• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummi armband < 400kr

J.R

Omega
Hej!
Behöver tips på gummiarmband i ovanstående prislass till min skx007. Bonetto verkar vettigt men dom har så många modeller. Vad jag söker är tips på specifika modeller, alt. andra märken och modeller. Vill inte ha något i stil med skx:ens originalgummi. För att göra det hela klurigare så vill jag kunna få tag på det med rimlig fraktkostnad.

Tack på förhand
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Annars verkar Bonettos gumminatoband vara uppskattade. Jag gillar deras 284 flat vent för originallook.

Lycka till i jakten på det perfekta gummibandet!
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Gummikvalitén på Borealis är mycket mjukare och mer följsam än OM. Här är lite bilder...

image.jpeg

Borealis, Obris Morgan, Bonetto 284, Bonetto 281.

image.jpeg

Borealis överst, OM under.

image.jpeg

IsoFrane, Borealis, Obris Morgan.
 

J.R

Omega
Trevligt med så många svar! Det lutar åt obris morgan nu, egentligen bara pga deras färgutbud. Vad kan jag vänta mig vad gäller frakt och tullkostnad?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det har faktiskt inte kommit ännu;) uppdaterar så snart det kommer
Ok, men jag beställde ett själv igår kväll. Verkar vara en ganska stor skillnad vad det gäller doften så hoppas du o jag får en som verkligen luktar vanilj;)
 
  • Like
Reactions: J.R

Jockinho

Patek
2-Faktor
Storlek på handled?

Jag har ca 16.5cm handled, funkar på sista hålet för mig på det jag testsde snabbt på skx:en, har man något mindre får det nog plats med ett egengjort hål med.

Riktigt bra gummi för sitt pris, blev ganska förvånad. Haft någon isofrane, en del cuda tidigare och klart isofrane är bättre men inte 10ggr :)
 

MrPlow

Rolex
Jag har ca 16.5cm handled, funkar på sista hålet för mig på det jag testsde snabbt på skx:en, har man något mindre får det nog plats med ett egengjort hål med.

Riktigt bra gummi för sitt pris, blev ganska förvånad. Haft någon isofrane, en del cuda tidigare och klart isofrane är bättre men inte 10ggr :)
Ok. Jag tror jag ligger på 17,5 så jag borde klara mig.

Tack för recension. Hur lång tid tog frakten?
 

ClassicGent

Breitling
Jag har det röda gummi-natot från Bonetto, det är väldigt skönt och känns robust, dock inte haft det så länge så jag vet inte hur det slits och åldras
Köpt på Royalstraps :)
 
Topp