• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummi - Yay or Nay?

Gummi - Yay or Nay?

  • Yay!!

    Röster: 85 82.5%
  • Nay!!

    Röster: 18 17.5%

  • Totala väljare
    103

Rivalen

Rolex
Tack Camo00 för inspirationen. Letade upp den gamla Sinn boxen och som ett svagt minne till slut sa mig - jag fick med ett orört svart Sinn original gummi o viklås vid köpet för 5 år sedan. Ner till urmakaren - korta 1 cm och nu sitter det på - såå skönt, mjukt, lätt oljigt känns det - och jag har fått en "ny" klocka utan kostnad. Ingen svart vridring i detta läget, men det kan bli nästa förnyelse. Bilder skall tas och postas i nån dagens klocktråd framöver. :)
 

Glidarn

Omega
Ingen som nämt Oris gummi. Riktigt sköna och följsamma. Vikspännet med dykförlängning är väldigt gediget och snyggt!
image.jpg

image.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Något speciellt med Panerais gummi, gillar de som fan.
Lånad bild, en panna ska givetvis också ha sandwich!
Panerai_LuminorMarina_Automatic_PAM104_RubberStrap.JPG
 

Tome

Cartier
Yay! Mkt skönare än länk på en tyngre klocka IMHO. Men framförallt så är Breitlings push-button spänne grymt och kommer endast till gummi. Älskar att fippla med finjusteringen! (Sorry för kassa bilder)
image.jpg
image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Yay! Mkt skönare än länk på en tyngre klocka IMHO. Men framförallt så är Breitlings push-button spänne grymt och kommer endast till gummi. Älskar att fippla med finjusteringen! (Sorry för kassa bilder)
image.jpg
image.jpg
Ett sånt skulle jag vilja ha till min B-1, funkar det tror du?


Skickas från min iPhone
 

Galaxy

Rolex
Jag föredrar gummiband över länk. Och på tal om det söker jag efter ett gummi på 21mm som ska inhandlas nu till sommaren. Gärna ett så stilrent som möjligt med bra kvalitet, möjligtvis med curved ends, som jag antar passar till klockan nedan. Vad får man, i runda slängar, betala för ett sådant?

Det ska sitta på denna klocka (så jag mottager gärna stiltips!):
IMG_4351.JPG
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Tvättar mina med grönsåpa o vatten. Funkar även kalas till bilens gummimattor, återfår lystern utan att bli halt. :)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Följdfrågan är också hur kvaliteten är på originalgummin som tex Breitlings? Hur är livslängden?? Priset för originalgummin känns rätt saftigt om gummit torkar och spricker om ett halvår...
Hur tar Ni hand om Era gummin? Smörjer in med glycerol??

Köpte ett Breitling gummi förra sommaren. Gummi&pin buckle kostade ca 1500kr. Den användes dagligen i ett halvår. Den ser helt orörd ut efter bad, bastu mm. Helt klart värt pengarna $
 

Quality

Breitling
Rubber B till Rolex dykarur är ju mumma!

Men jag tycker även att många av Everests läderband sitter som ett smäck på GMT/Sub och det menar ju vissa att det är dödsstraff på.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hej.
Har tänkt mig ett inköp av en Bulova marine star ref. 96B256 framöver. Men skulle vilja ha en gummilänk med kurvad ände så man slipper glappet.
Någon som kan tipsa vart jag får tag i ett?
Hur är Bulova som märke, vad är det jämförbart med?
Bild lånad från internet.
18-79-2-0011.jpg

Jag har tyvärr för dålig koll på Bulova för att komma med någon nyttig information, men prova i Bulova-tråden.

https://klocksnack.se/threads/bulova.42248/
 

Camo00

Patek
Köpte ett Breitling gummi förra sommaren. Gummi&pin buckle kostade ca 1500kr. Den användes dagligen i ett halvår. Den ser helt orörd ut efter bad, bastu mm. Helt klart värt pengarna $
Tack för infon! Men eftersom jag ställde frågan för snart 3 år sedan så har jag hunnit köra mycket Breitlinggummi själv! Love it!! :)
DSC_0050_2.JPG
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Är ett stort fan av hublot gummin, så extremt sköna och grymt snygga viklås! Sen så är ju inte en Panerai,rolex,Po, Breitling eller Ingy dåliga på gummin heller (Eller SS Skydiver) stort Yay!
 

Rey

Rolex
Haft gummi på mina två tidigare Hublot, sjukt sköna faktiskt! Funderar på gummi nu till min Rolex, tittar främst på Everest. Hoppas på bra leverans där med! :)
 
Topp