• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tjena! Jag är en ung klockenthusiast som köpte min "riktiga" första klocka i höstas. En automatisk Certina ds action diver. Fyllde nyligen år och fick ett gummiarmband från certina (om en det nu spelar roll). Jag undrar hur slitstarka gummiarmband är, tål dem exemplevis saltvatten m.m. Skulle uppskatta om någon lite kort kunde förklara dess "användningsområden" om jag kan köra fullt ut eller om jag borde ta det lugnt osv. Tacksam för svar och ursäkta mina nybörjar frågor. Ha det bra!
image.jpeg
 

Cryssarn

Rolex
Hej.
Välkommen till forumet. Se till att skölja av klocka och allt med vanligt vatten när du kommer upp ur badet. Jag tror att vissa smörjer in dom, men jag vet inte med vad.
 

jabla

Sarlacc
Klockan med gummi tåler allt som den gör med länk. Kör på utan att vara orolig och grattis till till en fin klocka.
Edit: Kan smörjas med glycerin, har gjort det med ett Rubber B jag har men märkte ingen skillnad. Tvättar bara med tvål o vatten ibland.
 

JohnDoe

Rolex
Fast med åren blir de lite stela verkar det som, iaf det som följde med min planet ocean. Dyrt är det också att köpa ett nytt original. Men så har jag har aldrig smörjt mitt.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Test att tvätta med vanlig såpa o vatten. På gummimattor till bilar funkar det kanon, rent, återfår originalfärg, vårdar tack vare talloljan samt de blir inte hala. Testa på gummiarbanden. :)
 

Jolly

Cartier
Körde med min exp 2:a på rubber b under en vecka i Maldiverna och bar den när jag snorklade och badade och den tog det samt UV strålningen galant.
 
Topp