• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummistronk till IWC.

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svågerns Aquatimergummi har givit upp. Finns det aftermarket nonames som inte kostar en förmögenhet?
Har ni kollat vad ett nytt IWC gummi kostar? Frågade när jag hade min Aquatimer och tyckte inte att det var så farligt dyrt. Länkar tar de ju hutlöst betalt för men det var annat med gummit. Om jag inte minns helt åt helsike...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svågern sade 7000 kr, kan det stämma?
Nej för tusan! Det var mycket lägre än så. Spännet har han väl kvar? Ett orginalspänne tar de säkert bra betalt för. Vill du inte ringa Nymans så kolla med Hukes i Malmö. Finns ju några "Skåningar" som säkert kan hjälpa till att få upp ett band om det nu är så att priset är ok.
 
  • Like
Reactions: K-S

Ministern

Founder
2-Faktor
Nej för tusan! Det var mycket lägre än så. Spännet har han väl kvar? Ett orginalspänne tar de säkert bra betalt för. Vill du inte ringa Nymans så kolla med Hukes i Malmö. Finns ju några "Skåningar" som säkert kan hjälpa till att få upp ett band om det nu är så att priset är ok.

Tack!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Finns inget alternativ. Förbannelsen med specialinfästning.

Vettigt alternativ på lite sikt är att köpa velcrot, vars ändlänkar är helt vanliga 20/22(?)mm-ändslutningar.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Måste vara med deployment. Sett på engelska forum att bara bandet kostade £220 för något år sedan.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Nämen Spencer? Nu tar du din svåger bestämt i örat och trampar ner till första bästa AD. För land och rikes skull!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Är det Aquatimern med specialinfästning så funkar ju inte Isofrane. Gummit till "nya" vintage AT kostar 2200:- utan spänne. Så jag gissar att det borde ligga ungefär däromkring?
 

naggge

Panerai
Finns inget alternativ. Förbannelsen med specialinfästning.

Vettigt alternativ på lite sikt är att köpa velcrot, vars ändlänkar är helt vanliga 20/22(?)mm-ändslutningar.
Synd bara att det är en fruktansvärt ful lösning.

Tack, tillverkas de inte längre eftersom de skriver very rare?

Vet inte men tror att det blåa bandet endast levererades med den blå/orange kronografen som endast tillverkades väldigt kort tid. Sen dess har väl IWC slutat erbjuda ersättningsband i rätt färg till den.
Ingen fakta, bara spekulationer.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Nej för tusan! Det var mycket lägre än så. Spännet har han väl kvar? Ett orginalspänne tar de säkert bra betalt för. Vill du inte ringa Nymans så kolla med Hukes i Malmö. Finns ju några "Skåningar" som säkert kan hjälpa till att få upp ett band om det nu är så att priset är ok.

Hukes har faktiskt mycket band liggande.... bra service!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fick ett gummi skickat till mig från Jarl Sandin för 1,5år sedan, betalade då 2350kr inkl. frakten. Tror inte dem kan kosta så mycket mer eller mindre än det idag.

Lycka till.
 
Topp