• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gyllene klockor

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Guten abend!
Dessa två rackare slängs på armen (självklart inte samtidigt) under mörkrets dystra tider, allt för att muntra upp ens tidiga morgnar. Vad tycker ni?
Visa gärna Er guldklocka, väldigt nyfiken när det kommer till just guldklockor.

Om ni har en DD med presidentlänk så får ni JÄTTEgärna visa bilder på den. Går i tankarna kring en sådan..
Och ja, guld är beroendeframkallande!
 
Senast ändrad:
Haaaaatade guld för något år sedan, sen hitttade jag en guldkronograf som jag tyckte att det går ju faktiskt med guld! Efter det så matchar jag gärna med manschettknappar, slipsnål etc till den!

Fick den nyligen nyförgylld och det ångrar jag verkligen inte!

qAs2aq2.jpg
 

Clocksauce

Cartier
Sjukt fina omegor!

Letar själv efter en 20mm bred guldlänk till en vintage guldis som jag har men jag vet inte riktigt var jag ska leta. : /

18K GP
1466304_10201785196529806_699156284_n.jpg

18K JLC, numera såld. Urtavlan var enligt urmakare orörd och urverket var en av de enklare kalibrarna som Vacheron constantin, och en massa andra senare använde som ebauché.
404228_2670138950886_1630776440_n.jpg


Guten abend!
Dessa två rackare slängs på armen (självklart inte samtidigt) under mörkrets dystra tider, allt för att muntra upp ens tidiga morgnar. Vad tycker ni?
Visa gärna Er guldklocka, väldigt nyfiken när det kommer till just guldklockor.
dqtjPe0.jpg


HljwpE7.jpg


Om ni har en DD med presidentlänk så får ni JÄTTEgärna visa bilder på den. Går i tankarna kring en sådan..
Och ja, guld är beroendeframkallande!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Guten abend!
Dessa två rackare slängs på armen (självklart inte samtidigt) under mörkrets dystra tider, allt för att muntra upp ens tidiga morgnar. Vad tycker ni?
Visa gärna Er guldklocka, väldigt nyfiken när det kommer till just guldklockor.
dqtjPe0.jpg


HljwpE7.jpg


Om ni har en DD med presidentlänk så får ni JÄTTEgärna visa bilder på den. Går i tankarna kring en sådan..
Och ja, guld är beroendeframkallande!

Fina klockor, stort grattis!
 

Totte

Panerai
Varför inte köra bägge samtidigt? Då borde du bli dubbelt så glad! ;-)

Här kommer en liten bild på på min 18038. Nu med champagne-tavla...
usy4unem.jpg

...och innan med överporrig blå jubileumstavla...
jyhy7ydu.jpg

Men när jag såg leben's DD blev jag faktiskt sugen på att slänga på läder o ev. en brun tavla..,
 

Boris Balkan

Fark you!
Varför inte köra bägge samtidigt? Då borde du bli dubbelt så glad! ;-)

Här kommer en liten bild på på min 18038. Nu med champagne-tavla...

...och innan med överporrig blå jubileumstavla...

Men när jag såg leben's DD blev jag faktiskt sugen på att slänga på läder o ev. en brun tavla..,

Helt sjukt fin. Gillade inte heller guld en gång i tiden men desto mer jag ser... :hungry:
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Varför inte köra bägge samtidigt? Då borde du bli dubbelt så glad! ;-)

Här kommer en liten bild på på min 18038. Nu med champagne-tavla...
usy4unem.jpg

...och innan med överporrig blå jubileumstavla...
jyhy7ydu.jpg

Men när jag såg leben's DD blev jag faktiskt sugen på att slänga på läder o ev. en brun tavla..,

Hur brukar det låta när allmänt folk kommenterar klockan? Omegan känns mer diskret och mer trygg att ha på sig. Händer det att ni stoppar in klockan när ni har skumma personer i närheten?
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Få saker gör vardagen så festlig som en guldis! Här i batteridrivet utförande ref 19028.

fPu0Boc.jpg

Finfin, visste inte att de fanns i Quartz :)

Fina klockor Micce

Slänger in dagens klocka här också

DD Rosé ref 118135

null_zps30569b0d.jpg

Får en sofistikerad look med Roséfärgen, inte ofta man ser det. Hur är det med vikten på klockan, störande tung eller obemärkt?

Vågar inte känna på den i butik, nästan säker på att jag får med den hem då :/ frugan börjar tröttna på klockorna hahah
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Finfin, visste inte att de fanns i Quartz :)



Får en sofistikerad look med Roséfärgen, inte ofta man ser det. Hur är det med vikten på klockan, störande tung eller obemärkt?

Vågar inte känna på den i butik, nästan säker på att jag får med den hem då :/ frugan börjar tröttna på klockorna hahah

Eftersom det inte är länk så är det nästintill obemärkt.

Klart du ska prova! ;)
 
Topp