• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hädelse!

morrism

Audemars
Vad är detta?

http://voidwatches.com/store/watches/5713/v03m-blbl

327126_1280.jpg
 

emilarne

Cartier
Gillar Void och deras design-filosofi som hittills varit jäkligt clean och nice. Hade man skippat "superautomatic" hade jag gillat denna också. Inte direkt som någon tror det är en rolle liksom ;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ja? Man plankar urtavlan från en Rolex Submariner (som så många andra) och klämmer in den i en annan boett... På ett Miyota-verk. Hädelse? Kanske, om du tänker på tavlan.

...
...
... Men var Rolex egentligen först ut med den taveldesignen? :rolleyes:

A
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Sådana avarter finns förvisso lite överallt.
Bland annat i reklamen för tidningsprenumerationer.
"Prenumerera nu så får du klockan för endast 49:-, värde 1000:-" .... jo säkert!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Njaaa, hädelse är ett starkt ord, framförallt eftersom jag inte vet exakt vad det är med just detta ur som är att betrakta som hädelse. Men att ha vitmetall visare ovanpå pissgula index gör klockan till "skitful". Det kan jag ställa mig bakom.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Ni som brukar kalla rena kopior för hommager - detta är en hommage till subben i ordets rätta bemärkelse. Klart mindre hädelse än steinhart & co.
 

Bob Bryant

Breitling
Allvarligt talat, den är inte helt ful! Och jag gillar Superautomatic, mer automatisk är vanlig automat, måste vara jättebra!
 
Topp