Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Häftig pjäs - Jacob & Co. Astronomia Tourbillon

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rozzy, 29 juni 2014.

1. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har aldrig hyst några varmare känslor för Jacobs & Co som klocktillverkare. Jag har sett dem som juvelerare som släppt osmakliga blingiga klockor, läs: kända deras fem-tidzoner klockor...

4.jpg

Men denna Astronomia Tourbillon är något i hästväg. Det känns som om man försöker bli ett nytt Harry Winston. Klockan är framtagen till i år tillsammans med en Horologisk grupp vid namn Studio 7H38. Pris på begäran...
    Klocka, smycke eller konstverk?

jacob-620x465.jpg

Jacob-Co-Astronomia-Tourbillon-Watch-2.jpg

http://www.hautetime.com/carmelo-anthonys-haute-time-watch-day-jacob-co-astronomia-tourbillon/48297/

Jacob & Co har fler häftiga high end klockor, tex;

Lite kul trivia: Yakov Arabov emigrerade från forna Sovjet (Uzbekistan) som ung till New York och utbildade sig till juvelerare. Hans smycken och arbete blev på ropet bland rappare under nittiotalet och han fick smeknamnet “Jacob the Jeweler”.
    Deras hemsida: http://www.jacobandco.com/

WilhelmV, NiklasArvid, Aurum och 5 andra gillar detta.
  2. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Vilka pjäser... :woot::wtf::wideyed:
    Klocka, konstverk eller smycke, vet inte riktig...
    men grym ingenjörskonst att skruva ihop det och det att fungera!

Price on request, gissar att det går hand i hand med namnet... Astronomiskt...:greedy:

3. meo_swe

meo_swe Biskop

Satfläsk du!
    Det där är fan mer konst än klocka!
    Men hur tjock är den? Känns som att det bygger en hel del på höjden att ha rotationagrejen och en tourbillion.

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jacob the jeweler är även känd för pengatvätt. Han omnämns av ganska många inom hip hop, bland annat i låtar av Clipse och Jay Z. Fula klockor gör han. Blä.

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Svårt att inte gilla detta om man uppskattar finmekanik. Inte så estetiskt tilltalande men intressant. Har själv sett att de har en hel del nya modeller när jag fönstershoppade i Cannes.

David, Målarn och NiklasArvid gillar detta.
  6. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Tekniskt väldigt häftig. Som klocka nja funkar inte för mig.

7. acce1999

acce1999 Friends of KS

Spännande! Både klockan... och av yonsson nämnda rykte...

8. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    yonsson talade fakta, inget rykte tyvärr:

"In June 2006, Arabo was arrested on charges of money laundering and conspiracy in connection with the Detroit-based Black Mafia Family, as well as for not declaring large cash purchases to the IRS. In October 2007, after admitting to lying to investigators, Arabo and his attorney, Ben Brafman, entered a plea in which the more serious charges of money-laundering were dropped.[3] In June 2008, Arabo was sentenced to two and a half years in prison, fined $50,000, and ordered to forfeit $2 million to the U.S. government. Arabo was released from jail in April 2010."

Antar att set spär på hans cred hos vissa hipphoppare...

yonsson gillar detta.
  9. Weasel

Weasel Friends of KS

Från:
    Orten
    Pjäs är nog verkligen rätt ord! svårt att inte imponeras av den detaljrikedom som klockan besitter samt mekaniken i denna Tourbillon.
    Misstänker att jag inte skulle få någonting gjort under dagarna om denna satt på handleden, bara titta på urverket :)
    Snygg? Absolut inte..

10. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jävligt cool men inget för mig personligen (pgr. utseendet och att jag inte har råd).

11. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Perfekt att köra på beachen!

12. J86A

J86A Bonde

Riktigt cool :woot:

13. acce1999

acce1999 Friends of KS

Där ser man. Klart yonsson har koll på fakta. Han är ju en tidningsman. :)

yonsson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield