• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Häftig video från Spencer Klein men ?

SLA017

Panerai
Japp det är en sun019 du hittar dom för fyratusen plus. Länken är ingen höjdare tyckte jag så jag köpte till ett gummi från sun021. På filmen så kör Spencer samma gummi så jag har på nu, 22 mm waffle strap som man måste moda lite så att den passar 24 mm.
20161111_124153.jpg

20161111_132134.jpg

Ber om ursäkt för val av bakgrund.
 

SLA017

Panerai
Kolla med Spencer jag kommer behålla min :) Liten varning, klockan är väldigt stor om du har fiskpinne armar så gå på en köttig tuna :)
 

Essen

Omega
.Men vad är det för klockan han har som vardagsklocka ? Runt 4,30 in i filmen . SON 019 eller nåt sånt . Hör inte vad han säger . Grymt snygg.
Jag gillar verkligen referensen till samurajsvärdet... Det sätter fingret på en orsak till att jag mer och mer blir fascinerad av Seiko, deras långa tradition av utomordentligt hantverk och detaljkänsla! Jag har länge varit otroligt fascinerad av japanska handsmidda knivar, av samma anledning. Inget lämnas åt slumpen och yrkesstoltheten är total. Jag känner igen mycket av det i det som Seiko gör, speciellt de finare urverken, men han visar i videon att det genomsyrar mycket... Riktigt kul, och en stark motivator till inköp av Seiko:)
 
Topp