• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hämtade ett paket

Alarik

Audemars
2-Faktor
Redan i början av året skrev jag i paketlöftes-tråden vad jag skulle köpa under året.
Endast en (specifik) klocka behövdes och sedan dess har jag lite halvhjärtat kikat efter den här på K&S.
Inte mycket hände och månaderna passerade.
I mitten av förra veckan låg min lätt överviktiga, vita kropp i en solstol på varmare breddgrader. Med en blaskig kall i ena handen, öronen halvt vigda åt någon sorts arbetshistoria som frugan drog, högerögat åt ägnat åt dottern som plaskade i poolen och vänsterögat fastnaglat på den rödlätta britten som skulle komma att uppleva sin livs värsta solbränna kände jag mig manad att påbörja jakten.

Skickade ett mejl till forumkollegan och hörde om han satt inne på något. Så var icke fallet men han hänvisade mig till en annons.....här.
Perfekt. Snabbt mejl till säljaren (som varit toppen rakt igenom) och så var affären i hamn.

Sjukligt inslagen och kostade mig nästan en globalkniv.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vid sidan av Calatravan är detta i mina ögon den ultimata dressaren. Minst lika tidlös men kanske mer egen.
Vad vi tittar på är en klassisk 270.8.62 från JLC med ett kaliber 822 med gångreserv på 45 timmar.
Imorgon åker originalbandet med viklås på. Sällan har jag känt mig så laddad att lämna semestern och återgå till skjorta och anständiga brallor.
 

Wemb

Cartier
Stort grattis!

Förstår minst sagt varför du vill att semestern skall ta slut så att du kan svida på dig den skönheten!
 

Jojjegbg

Breitling
Snyggt, provade den när jag var på Harrods sist, tyvärr tyckte jag den kändes lite för stor och de mindre något för liten. Måste ha någonting med formen att göra då jag annars har några 43 klockor.
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Stort grattis till ett utmärkt val! Reverso är en fantastisk dressare och speciellt Grande Taille, snyggt.
 
Topp