Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Händerna på täcket

Diskussion i 'Vintage' startad av Ariste, 4 september 2013.

1. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Äntligen är den här, Watches of Knightsbridge katalog för auktionen i september:
    http://www.watchesofknightsbridge.com/buying.html

Det finns en hel del godis där och jag sitter mest och är förbannad för att de släpper något som kräver flash när jag sitter med ipad och vill njuta...

Andrew, jabla, jakob.dala och 1 annan gillar detta.
  2. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Härligt mycket godis. Köp en annan dator à pronto :)

Ariste gillar detta.
  3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Myket pra kerjjer!!

Ariste gillar detta.
  4. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Kanske ska ge Ariste fria händer med passaround-budgeten..? :)

Ariste, jakob.dala och Denke gillar detta.
  5. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Har suktat efter preview-bilder på instagram och har en del favoriter, några Rollar, en svarttavlad IWC Ingenieur, Zenith Tri Compax chronon m m...
    Får kolla vid datorn när jag fixat den och mer morot än så hör behövs nte...

Kan man fixa så iPaden stödjer Flash...anyone?

Pappi gillar detta.
  6. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Ping Gavve På sidan 56 har de en Seamaster i sämre skick än din. Höj priset!

Gavve gillar detta.
  7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Fanns en del fint där, men även smuts. Tråkigt att de säljer ommålade tavlor utan att annonsera det.

Ariste gillar detta.
  8. Gavve

Gavve Greven

Ser det. Funderar dock på att behålla den trots allt

Pappi gillar detta.
  9. Sond

Sond Friends of KS

Går inte att få flash på iPAd vad jag vet. Ganska säker är jag också...

På mig gav det ett slarvigt intryck. Måttangivelserna skakiga. Ta Explorern 1016 som sägs vara approx 34 mm.

10. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Vilken 1016?

11. Sond

Sond Friends of KS

Oj, nu har jag stängt ned katalogen. Var det inte en 1016 på högra sidan nere till vänster bland alla Rolex. Från 1968..? Säg nte att jag är så trött att jag såg fel..?

12. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Var ingen 1016. De angav 1002/5500 eller vad de små "air king" modellerna nu heter.

13. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    en jävla härlig blandning.

Ariste gillar detta.
  14. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Håller med där, man får sålla en del...

Fixade datorn och kunde kolla igenom katalogen, de håller inte en i handen direkt utan här får man göra sin egen research och bedömning...svårare men mer spännande och bättre läge till bra priser.

15. Sond

Sond Friends of KS

Nu var jag tvungen att kolla igen. Det där är väl en Explorer 1 som gavs ut i ganska få exemplar och som en billighetsvariant av 1016? Om jag kommer ihåg rätt utan att läsa på så är de just märkta med "PRECISION" på tavlans nedre del. Och om jag nu kommer ihåg rätt var det samma boett som 1016. Men jag ska fräscha upp mitt minne. Och i grunder har du en poäng. Jag tyckte/trodde det var en 1016 och utgick från det. Så möjligen kan ju precision ha en boett på 34 mm. Jag hade dessutom redan börjat fundera på storleksangivelserna och var allmänt misstänksam. Stämmer det verkligen att DJ är 35 mm?

16. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Som jag skrev, det är typ en pimpad Air king. NiklasArvid har en. Bara de tidigaste DJs och de överpolerade är 35 mm. En millimeter kan man fela, men man borde känna till vad en DJ är kanske.

Men håller annars med dig att katalogen lämnar en del att önska...

17. Sond

Sond Friends of KS

Så det är en Air King boett alltså, inte en 1016 boett? Hos mig räcker inte minnet till. Jag hade för mig att det var annat urverk och annan tavla, men samma boett.

18. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Dom visar lite kul klockor på I.G iaf!
    Värt att följa dom!

Ariste gillar detta.
  19. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Aurum har kollen,

det är en 34mm airking-boett, fanns märkta både "super precision" och "precision" tror jag, ej chronometercertade och billigare.

omöjliga att skilja från vanliga airkings annat än på tavlan (som är vanligt fejkad/redial) ;)

jag hade nog inte vågat köpa en senare än typ 67 som inte är gilt (där bokstäverna är "hål" i den svarta färgen, vilket är lite för svårt för redialers...?) annars riskerar man att gå på en nit...

_jonte och Sond gillar detta.