• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här kan vi tala om expressförsändelse

Andsan

Rolex
Köpte "något" i dag kl 14.00. Bad säljaren om möjligt att skicka redan i dag, vilket han skulle göra. Fick trackingnummer ganska omgående. Jag kollade DHL och såg att det postats kl 15.45. Jag ringde upp DHL och frågade när detta kunde levereras. Hon svarade att den levereras i morgon!!!! :):).
Det måste jag säga var snabbt. Mina tidigare köp utomlands, dock inte Express, har tagit flera dagar.
Så om ni önskar något snabbt så välj DHL Express.

1 Försändelse hämtad ROME - ITALY 15:45 +
måndag, Mars 10, 2014 klockan 15:45
Avsändarområde:
arrow.gif
ROME - l'aquila - ITALY
Destinationsområde:
arrow.gif
STOCKHOLM - TABY - SWEDEN


Nu blir det jobbiga timmar fram till leverans

/Anders.S
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Snabba ryck!
Du får gärna berätta vilken handlare det är som har levererat denna eminenta service :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Känslorna när man väntar på paket är verkligen kluvna. Å ena sidan är det ju så sjukt mysigt och spännande att vänta! Å andra sidan vill man ju bara att skiten ska komma fram så man kan slita upp det... :D
 

Andsan

Rolex
Nu verkar det röra på sig mot Sverige. Antar att det ligger på DHL:s flyg mot Sverige nu och landar på Arlanda under natten :)
Man skulle kunna sitta uppe hela natten och följa dess resa men det är ju en arbetsdag, tyvärr, även i morgon.
Så fort jag mottagit så blir det en sedvanlig öppningstråd, om det inte ligger en sten i lådan.

Hörs i morgon

/Anders.S

4 Lämnat DHLs station i ROME - ITALY ROME - ITALY 21:56 +
1 Kolli
JD014600000358733575
3 Hanterad i ROME - ITALY ROME - ITALY 20:30 +
1 Kolli
JD014600000358733575
2 Anlänt till DHLs sortering i ROME - ITALY ROME - ITALY 20:23 +
1 Kolli
JD014600000358733575
1 Försändelse hämtad ROME - ITALY 15:45 +
1 Kolli
 

Andsan

Rolex
Anlänt till DHLs sortering i STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 07:00 +
1 Kolli
JD014600000358733575
7 Lämnat DHLs station i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:42 +
1 Kolli:):):)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Ibland går det fort!
Betalade en klocka via paypal en tisdag (ganska sent), säljaren skickade direkt och fick leverans torsdag morgon! Från Sydkorea!
 

Bjudko

Cartier
Köpte precis en klocka från dessa. Lite nervöst men ändå nice. Lite som när man köpte sin första bil :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Sådär halvimponerad av PlusWatch.it idag, bekräftade till mig att betalning kommit vid 14 men inte tusan skickar han förens måndag. So much for express...

I vanliga fall skulle jag inte gnälla men marknadsför man sig med att skeppa samma dag som stålarna kommer in så får man leva upp till det!

Dont mess with a klocknörds expectations! :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Mitt senaste köp

Förde över pengar inom EU Onsdag eftermiddag

Pengar på deras konto dagen efter då den skickades med fedex intl prio.
Lev fredag ca 10:00 helt ok från Europa.
 
  • Like
Reactions: m_s

Compiss

Patek
2-Faktor
Sådär halvimponerad av PlusWatch.it idag, bekräftade till mig att betalning kommit vid 14 men inte tusan skickar han förens måndag. So much for express...

I vanliga fall skulle jag inte gnälla men marknadsför man sig med att skeppa samma dag som stålarna kommer in så får man leva upp till det!

Dont mess with a klocknörds expectations! :)
Skall inte försvara säljaren men en förklaring är att DHL brukar hämta upp innan lunch. Förr hämtade de sent på eftermiddagen men tror att de ändrat sina rutiner. Visst går säkert att beställa en extra hämtning. Fördelen med att han skickar måndag är att då slipper paketet ligga i en postsäck i Tyskland över helgen.
 
Topp