• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här tappade jag min Rolex Milgauss, och hittade den igen……

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tappade min Milgauss här igår, på Sonar festival i barca. Sjukt att jag hittade den igen. Eller ja …… tappade å tappade, länkskruven hade skruvat upp sig och föll ut, vilket resulterade att länken släppte och klockan fick sig en rejäl flygtur eftersom jag viftade flitigt med technohanden ;). Är de bra eller dåligt? Brukar rolex länkbitar skruva upp sig? Fick en härlig ding på klockan och partystämningen sjönk med 1% . Stoppade klockan i bakfickan och körde på till 07.30 i morse hehe. Vaknade för typ 30 min sedan :)
7a8a6uda.jpg




Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vi är mer intresserad av att se skadan. Pics or it didn't happen. ;)

Har aldrig varit med om att en Rolex-länk skruvat upp sig själv. Låter inget vidare..
 

plattfot

Rolex
Hmm, beror nog snarare på den som kortade av länken än på kvalitet hos tillverkare, oavsett märke. ser man till att dra åt skruven och gärna addera lite Loctite i gängorna skall den inte gå upp.

Edit: skönt att du hittade klockan igen!
 

Josef B

Bestraffaren
En skruv gick upp på Dippan förut, urmakaren hade glömt sätta i lite lim bara, lätt ordnat vid ett senare tillfälle.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Oouch! Kan riktigt föreställa mig ångesten när man märker att den seglar iväg :nailbiting: Vilken jävla tur att du hittade den! har du nån efter-bild på klockan där man ser dingen?
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Haha stört!

TEORI: Tung bas+veven kanske är nog för att skruven ska lossna...

(Har själv vevat loss visaren på min ploprof, haha)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
pehe6a9e.jpg

e8ebugaq.jpg


Svårt att visa en ding med ett iphone kort. Men det är precis undertill på själva bandhornet,ett gött jack ;(

3eruduqy.jpg



Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hyfsat bra ställe den landat på. Kunde sätt bra mycket elakare ut. Du själv som kortat länken? ;)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hyfsat bra ställe den landat på. Kunde sätt bra mycket elakare ut. Du själv som kortat länken? ;)

Japp det är de iof, men har aldrig råkat ut för något liknande innan. Tror helt klart Micke B har rätt. Det är knappast
mitt egna fel iaf :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Har själv aldrig haft problem med några skruvar på rolexarmband, däremot ett "piratbandstift" som lossnade på min datejust :(
 

David

Bödeln
Inhandla en flaska Loctite 222 och använd varje gång en skruv ska i. Se bara till att applicera på gängsidan så att du inte kladdar ner hela skruven.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på hur många som han trampa på mina 7h gamla skor, är det ett under att klockan inte blev värre tilltygad när den hamnade på golvet. Men det känns sämre idag när man verkligen tittat på klockan noggrant i lugn och ro.

amuzu8et.jpg



Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Lyckades göra samma pryl i vipen på Summerburst 2011. Först gick ett bandstift och min Victorinox fladdrade iväg. Detta var på dagen så den var lätt hittad. Senare på kvällen ramlade mina Ray-Ban piloter (som min styvmor inhandlade på 80-talet, aldrig använde utan skänkte till mig 30 år senare=affektionsvärde) ut ur skjortglipan och hamnade på golvet i mörkret. Visste inte vart jag hade tappade dem så jag sprang 10 varv mellan vipen och muggen och tillslut hittade jag dem under bordet jag stått vid hela tiden.

Summa summarum, ibland har man tur!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Lyckades göra samma pryl i vipen på Summerburst 2011. Först gick ett bandstift och min Victorinox fladdrade iväg. Detta var på dagen så den var lätt hittad. Senare på kvällen ramlade mina Ray-Ban piloter (som min styvmor inhandlade på 80-talet, aldrig använde utan skänkte till mig 30 år senare=affektionsvärde) ut ur skjortglipan och hamnade på golvet i mörkret. Visste inte vart jag hade tappade dem så jag sprang 10 varv mellan vipen och muggen och tillslut hittade jag dem under bordet jag stått vid hela tiden.

Summa summarum, ibland har man tur!

Tur att de hamna under bordet så att ingen kunde trampa på de.
Tappade mina glajjor, letar efter, råkar trampa på de sjælv =(.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Kör nästan alltid nato på liknande tillställningar av just den här anledningen... :pompus:

Tur att du hittade den igen och med så pass små skador!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kör nästan alltid nato på liknande tillställningar av just den här anledningen... :pompus:

Tur att du hittade den igen och med så pass små skador!

Japp, låter vettigt att köra Nato vid sådana tillställningar för att minimera tråkigheter. Klockan blir dock ej lika snygg med Nato, men åtminstone har man kvar klockan på armen när man kommer hem och utan onödiga dings ;)

Finns ett svart Nato med orange mitten sträck, det kan lätt bli ett alternativ till Milgaussen!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Det här med loctite i gänghålen, är det något man bör köra med jämt? Har aldrig gjort det och blir lite osäker nu. Hur får man upp dom senare?
 

David

Bödeln
Det här med loctite i gänghålen, är det något man bör köra med jämt? Har aldrig gjort det och blir lite osäker nu. Hur får man upp dom senare?

Ja. Använder du rätt sort (222) är det inga problem, krävs bara 6Nm för att lossa, se bara till att vara stadig på skruvmejseln. (Och använda rätt mejsel, såklart.)
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Lyckades göra samma pryl i vipen på Summerburst 2011. Först gick ett bandstift och min Victorinox fladdrade iväg. Detta var på dagen så den var lätt hittad. Senare på kvällen ramlade mina Ray-Ban piloter (som min styvmor inhandlade på 80-talet, aldrig använde utan skänkte till mig 30 år senare=affektionsvärde) ut ur skjortglipan och hamnade på golvet i mörkret. Visste inte vart jag hade tappade dem så jag sprang 10 varv mellan vipen och muggen och tillslut hittade jag dem under bordet jag stått vid hela tiden.

Summa summarum, ibland har man tur!
Snygg inflikning med vipen aqua! Jävligt snygg!
 
Topp