• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Härlig butik

HolyCrap

Omega
Tog mig en promenad i regnet och sprang på denna fantastiska butik! De tycks sälja allt som har ett fint märke på sig, alltså allt från LV och Chanel väskor till Rolex och Omega klockor. Se bara på deras fantastiskt förtroendeingivande fasad (bokstavligen)! Det börjar genast klia i fingrarna...

LCC1d4E.jpg


Dd4nuu6.jpg


Kunde ju inte låta blir att gå in och avnjuta utbudet. Bland andra fanns dessa fina exemplar:

bYViKgd.jpg


En Two Tone Submariner och en Daytona? (inte så bra på Rolex utbud)

ieoOf6B.jpg


Någon form av Lady Oyster Perpetual kanske?

Och så min favorit som omedlebart drog till sig min uppmärksamhet:

PQNTmWa.jpg


En Yacht-Master! Notera hur fint 12-index har placerat sig vid halv fem. Ny feature?

Var som helst i världen skulle jag betrakta denna butik med yttersta misstänksamhet, men detta är på öppen gata i Tokyo. Är det äkta vara eller vad tror ni?

PS. Ber om ursäkt för skakiga mobilbilder. Ville inte dra mer uppmärksamhet till mig en en lång västerlänning ensam i butiken gör ändå.
 
Jag talar flytande mandarin och det står faktiskt att "klockorna är inte kinesiskt fejkskit" så skulle känna mig trygg att handla. Nymans har väl samma skylt hos sig, talar ju för att du får kvitto. :pompus:
 

HolyCrap

Omega
Haha, underbara bilder! Såg du något pris? Alltid undrat vad sådana fruktansvärda kopior kostar?

Priser på Daytonan och Submarinern står på skyltarna: 800k Yen respektive 450k. (万 betyder 10000). Så det blir väl 54k och 30k i SEK (enligt Google). Rimliga priser för äkta vara?

Missade prislapp på de andra två.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Förtroendeingivande fasad sparsmakat och elegant. Bjuder dom på champagne är det väl bara att slå till.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Priser på Daytonan och Submarinern står på skyltarna: 800k Yen respektive 450k. (万 betyder 10000). Så det blir väl 54k och 30k i SEK (enligt Google). Rimliga priser för äkta vara?

Missade prislapp på de andra två.
Haha, det var ju det enda som fattades - så galna priser på fruktansvärda klockor...
 
Topp