• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Härlig diskution det där om...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Omega vs Breitling... Hursomhelst tänkte bara höra med folket här om man ska ha en riktig dörrvaktsbratte i samlingen, vad för modell ska man satsa på då? Bara in med förslag! :mrgreen: troligen någon Chronomat förmodar jag.
 

par

Patek
2-Faktor
Super avenger hade jag en innan=) Den passar in bra=)
IMAG0058.jpg
 

Ricrob

Patek
Kson skrev:
Bernhard skrev:
Utomordentligt lustigt uttryck "dörrvaktsbratte", man får lära sig mycket kul här....
:lol: :lol: :lol:


Ha ha!

Jag vill veta hur vanligt det är att dörrvakter har de klockorna??


Idag är det ytterst ovanligt faktiskt.. För ca 10 år sedan så var de vanliga på dörrvakter men väldigt mycket kopior vill jag påstå. Idag har de bytt till Rolex-kopior ist.. :lol:
 

Kson

Patek
2-Faktor
Ricrob skrev:
Kson skrev:
Bernhard skrev:
Utomordentligt lustigt uttryck "dörrvaktsbratte", man får lära sig mycket kul här....
:lol: :lol: :lol:


Ha ha!

Jag vill veta hur vanligt det är att dörrvakter har de klockorna??


Idag är det ytterst ovanligt faktiskt.. För ca 10 år sedan så var de vanliga på dörrvakter men väldigt mycket kopior vill jag påstå. Idag har de bytt till Rolex-kopior ist.. :lol:

Haha för 10 år sedan var jag för ung för krogen så det måste vara därför jag aldrig såg dom ; )
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Knät skrev:
För sex-sju år sedan var väl Panerai vanligast i dörren.. Eller var det en massa MM man såg på fyllan?


Det var mestadels äkta runt Stureplan (den var inte så dyr då). Sedan dog märket då de flesta insåg att det bara var en ful modeklocka.
 

Jonaz

Rolex
masterkiller skrev:
Spencer66 skrev:
Knät skrev:
För sex-sju år sedan var väl Panerai vanligast i dörren.. Eller var det en massa MM man såg på fyllan?


Det var mestadels äkta runt Stureplan (den var inte så dyr då). Sedan dog märket då de flesta insåg att det bara var en ful modeklocka.

Alla bartendrar kör ju Rolex...

Nej det gör vi inte... ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Knät

Cartier
masterkiller skrev:
Spencer66 skrev:
Knät skrev:
För sex-sju år sedan var väl Panerai vanligast i dörren.. Eller var det en massa MM man såg på fyllan?


Det var mestadels äkta runt Stureplan (den var inte så dyr då). Sedan dog märket då de flesta insåg att det bara var en ful modeklocka.

Alla bartendrar kör ju Rolex...

Jag köpte min Rolex först efter jag slutade jobba som bartender..
 
Topp