• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Härlig paketöppning (stort paket)

tissoter

Audemars
Hello KS!
Tog mig en liten tur till kungliga huvudstaden idag och vad passade då bättre än ett litet besök på Rob Engström!
Provade några härliga Rolex, YM med blå visare ( kunde snabbt konstatera att min med röd är snyggare )
Även en Explorer provades men kändes inte som det jag eftersökt.
Sen senaste köpet av klocka (ett par månader sen :) ) har jag kännt att jag skulle vilja ha något kul och varva med. Tankarna har gått mot att komplettera med ytterligare en Rolex men samtidigt ville jag också prova något annat märke.

Sagt och gjort, jag provade igenom lite olika modeller av Omega men var fast besluten att det bara fanns en som kändes riktigt 100.
Så vad gör man då, jo man köper såklart en månklocka!

Omega Speedmaster Moonwatch cal 1861

Stort paket i en hemlig svart påse!
image.jpeg

Mäktig Box
image.jpeg

Öppnad! Mot månen vi far!
image.jpeg

Nu vill jag åt klockan för h""""" haha :)
image.jpeg

Nytt tygmärke på medaljongen! Har inte sett det innan? Samlarobjekt kanske.
image.jpeg

Och här är det viktigaste :)
image.jpeg

En 005 med plexi :) sjukt nöjd. Tar tid på allt som går att klocka.

Stort tack till Rob Engström @ROB-1832 för superbra hjälp och trevligt klocksnack :)

Ha det fint!

10...9...8...7...6...5....4...3...2...1 THE EAGLE HAS LANDED.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    96.7 KB · Visningar: 188
Senast ändrad:

tissoter

Audemars
Fattade inte vad det var först på medaljongen men efter lite koll i medföljande broschyren så kan jag konstatera att det ser ut som Buzz fotsteg på månen :) hehe
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Hello KS!
Tog mig en liten tur till kungliga huvudstaden idag och vad passade då bättre än ett litet besök på Rob Engström!
Provade några härliga Rolex, YM med blå visare ( kunde snabbt konstatera att min med röd är snyggare )
Även en Explorer provades men kändes inte som det jag eftersökt.
Sen senaste köpet av klocka (ett par månader sen :) ) har jag kännt att jag skulle vilja ha något kul och varva med. Tankarna har gått mot att komplettera med ytterligare en Rolex men samtidigt ville jag också prova något annat märke.

Sagt och gjort, jag provade igenom lite olika modeller av Omega men var fast besluten att det bara fanns en som kändes riktigt 100.
Så vad gör man då, jo man köper såklart en månklocka!

Omega Speedmaster Moonwatch cal 1861

Stort paket i en hemlig svart påse!
image.jpeg

Mäktig Box
image.jpeg

Öppnad! Mot månen vi far!
image.jpeg

Nu vill jag åt klockan för h""""" haha :)
image.jpeg

Nytt tygmärke på medaljongen! Har inte sett det innan? Samlarobjekt kanske.
image.jpeg

Och här är det viktigaste :)
image.jpeg

En 005 med plexi :) sjukt nöjd. Tar tid på allt som går att klocka.

Stort tack till Rob Engström för superbra hjälp och trevligt klocksnack :)

Ha det fint!

10...9...8...7...6...5....4...3...2...1 THE EAGLE HAS LANDED.
Stort grattis! Speedy är ju en riktigt klassiker, slit den med hälsan! :)
 

Platinum

Cartier
Grattis! Vad är saken till höger (vänster i lådan) för något? Lupp eller något haha? Sett den förr men kan inte riktigt fatta vad det är..
 
Topp