• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hårdrocksklockor

Den här är väl ändå rätt Black Metal.

sinn-u-stealth-01.jpg
 

R0B

Panerai
Daniel Storms skull watch är ju sjukt välgjord, och borde tilltala många åt metalhållet. Jag diggar den! Finns i silver för runt 8 000 dollar upp till 58 000 dollar för platinumversionen.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Någon måste ju vara trendsättare. ;)
Sen är det väl skillnad på scenkläder och vardagligt bruk.

Also, jag tycker minsann att det ser ut som en klocka på Jons handled här? ;)
hqdefault.jpg
Fast Reinkaos (som utkom ungefär i samma veva som den bilden är tagen) kan väl knappast klassas som svartmetal vare sig rent tekniskt eller temamässigt ;)
Var ju snarare ultrareligiöst svammel till melodeathtoner :)

EDIT:// The Somberlain är Dissections bästa fullängdsplatta :) och Jon gjorde en solid insats på Ophthalamias första platta ;)
 

xevz

Omega
Fast Reinkaos (som utkom ungefär i samma veva som den bilden är tagen) kan väl knappast klassas som svartmetal vare sig rent tekniskt eller temamässigt ;)
Var ju snarare ultrareligiöst svammel till melodeathtoner :)

EDIT:// The Somberlain är Dissections bästa fullängdsplatta :) och Jon gjorde en solid insats på Ophthalamias första platta ;)
Kanske inte, jag har ingen koll, det är brorsans domäner. :D
Har bara hört lite namn på band och medlemmar, lyssnar inte på musiken själv, så jag kan inte uttala mig om hur de lät under vissa perioder. :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jaja smaken är olika, själv så gillar jag Hasse Ztefans och Nils Börge Lagårdh men har ingen aning om vad dom har för klockor.

Men jag gissar på att fulare ur än av mycket vi sett i denna hårdosttråden bär dom icket ;)
 

Icaras

Rolex
Fast Reinkaos (som utkom ungefär i samma veva som den bilden är tagen) kan väl knappast klassas som svartmetal vare sig rent tekniskt eller temamässigt ;)
Var ju snarare ultrareligiöst svammel till melodeathtoner :)

EDIT:// The Somberlain är Dissections bästa fullängdsplatta :) och Jon gjorde en solid insats på Ophthalamias första platta ;)
Håller med, en riktigt bra platta! :)
Reinkaos gick lite väl långt och tappade mycket av känslan från tidigare album.

Skulle nog ändå klassa deras tidigare material som "Melodic Black Metal", om jag inte minns fel var det Dissection som satte subgenren på kartan.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Håller med, en riktigt bra platta! :)
Reinkaos gick lite väl långt och tappade mycket av känslan från tidigare album.

Skulle nog ändå klassa deras tidigare material som "Melodic Black Metal", om jag inte minns fel var det Dissection som satte subgenren på kartan.
Sant gällande deras äldre alster, men på den tiden hade ju Jon också långt hår :)

Men jag tänkte mer specifikt på när bilden är tagen, då hade han ju flippat helt blivit ultrareligiös, vilket även är orsaken till hans självmord.
 
Topp