• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hårt polerad?

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
IMG_4276.JPG
Är detta spänne hårt polerat? Tycker kronan känns lite nedpolerad framförallt i nederkant, är det stor skillnad jämfört med ett opolerat exemplar? Vad anser ni om skicket? Försökt hitta lite referensbilder på forumet utan framgång. Någon som har referensbild?
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Tackar för input. Ser ut som att nederdelen på kronan faktiskt är lägre även på ett orört ex, trodde den skulle vara i samma höjd som den övre halvan av ringen i basen på kronan.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Rätt tillrundad länk ja, ytorna är inte så plana. Allt ä rju relativt men tycker inte det är en bra "bra" referens.
Jag som var snudd på hundra att den var crisp och bara lite repig:(.
WP_20170422_17_08_28_Pro (2).jpg


Men visst ser rundningen på ovansidan av låset, trodde i min enfald att det skulle vara så.
 

Tapiren

Cartier
Jag har, antar jag, en liknande DJ (tvåton, femsiffrig) men den är helt klart hårdare polerad, jag tycker att denna ser helt ok ut, polerad men inte förstörd. Saluförs den som "unikt exemplar, helt orörd" känns det inte hundra men för att vara en begagnad klocka tycker jag att den är helt ok.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
IMG_4276.JPG
Är detta spänne hårt polerat? Tycker kronan känns lite nedpolerad framförallt i nederkant, är det stor skillnad jämfört med ett opolerat exemplar? Vad anser ni om skicket? Försökt hitta lite referensbilder på forumet utan framgång. Någon som har referensbild?
Är väl absolut ingenting fel med det där spännet. Slå länge kronan ser skarp ut så, hade själv aldrig letat efter ett bättre på en datejust än sådär om jag var på jakt.
 
Topp